בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת האופנה קסטרו מודל (המוכרת בשם קסטרו). הבקשה הוגשה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי מרכז, בטענה כי הרשת שיגרה דברי פרסומת ללא הסכמת לקוחות.
במסגרת הבקשה שהוגשה על ידי שני צרכנים של הרשת, נטען באמצעות עוה"ד תום שנפ ואוהד שמילוביץ ממשרד שנפ שמילוביץ ושות', כי "קסטרו מודל הפרה במשלוח ההודעות את הוראות חוק התקשורת, כאשר שיגרה, במספר הזדמנויות, דברי פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמענים כנדרש על פי הוראות החוק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קסטר
קסטר
קסטר
(צילום: Gettyimages)
עוד נטען כי טענת ההגנה היחידה שהרשת טוענת לה היא כי מדובר על "תקלה נקודתית". "אלא שטענה זו מופרכת במיוחד, שכן בקשת האישור עוסקת בשני מקרים שונים ונפרדים, בהודעות שנשלחו לנמענים שונים, בתאריכים שונים, ובטווח של חצי שנה אחד מהשני, ובאופן המלמד כי אין ממש בקיומה של תקלה נקודתית, ומדובר בלא יותר מתירוץ דחוק בניסיון להימנע מלקיחת אחריות על הפרותיה את הוראות החוק", נטען במסגרת הבקשה.
בית המשפט התבקש במסגרת הבקשה לאישור הייצוגית לאשר למבקשים לייצג את "כל האנשים שקיבלו מקסטרו מודל בשבע השנים האחרונות, דבר פרסומת ללא שנתנו את הסכמתם המפורשת לכך".
במסגרת הבקשה מציינת המבקשת כי במרץ האחרון ביצעה רכישה באתר האינטרנט של קסטרו מודל. "במעמד הרכישה, המבקשת הקפידה שלא לתת את הסכמתה לקבלת דברי פרסומת מקסטרו מודל. קסטרו מודל מצידה, לא עדכנה את המבקשת, קודם למשלוח דברי הפרסומת, כי בכוונתה לעשות שימוש בפרטיה לצורך משלוח דברי פרסומת".
עוד נטען כי "המבקשת סולדת מדברי פרסומת ומפקידה הקפדה יתרה על הימנעות ממתן הסכמה מפורשת לקבלת דברי פרסומת" המבקשת טוענת כי פנתה לרשת באמצעות בא כוחה ונטען כאמור שמדובר בתקלה נקודתית שטופלה, אלא שהמבקשת טוענת כי התקלה כלל לא הוכחה כתקלה נקודתית כאמור, וממילא לא מדובר בסיבה שמהווה הגנה כלשהי.
מקסטרו מודל נמסר בתגובה: "מבדיקתנו עולה שמדובר במקרה נקודתי. החברה תגיב באמצעים המשפטיים המקובלים".