זהירות! הכתבה הבאה מכילה ספויילר לפרק הראשון של "פשוט ככה" (And Just Like That...), סדרת ההמשך של "סקס והעיר הגדולה".
2 צפייה בגלריה
כריס נות', כוכב "סקס והעיר הגדולה", בפרסומת של פלוטון
כריס נות', כוכב "סקס והעיר הגדולה", בפרסומת של פלוטון
כריס נות', כוכב "סקס והעיר הגדולה", בפרסומת של פלוטון
(צילום מסך מתוך טוויטר)
כתגובה להופעה השנויה במחלוקת של אופני הכושר שלה בפרק הבכורה של "פשוט ככה", הוציאה אמש (א') חברת פלוטון פרסומת פארודית חדשה בכיכובם של כוכב "סקס והעיר הגדולה", כריס נות', והשחקן ריאן ריינולדס, תחת הסלוגן: "הוא חי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בפרסומת, Mr. Big - הלא הוא נות' - אשר מת מהתקף לב לאחר אימון על אופני כושר של פלוטון בפרק הבכורה של הסדרה החדשה, יושב כעת בריא ושלם לצד מדריכת הכושר של פלוטון, ג'ס קינג. "אני מרגיש נהדר. שנרכב שוב? החיים יותר מדי קצרים בשביל לא לעשות זאת", אומר נות'.
לאחר מכן, הקריין - הלא הוא ריינולדס - פוצח בנאום קצר ומהיר במיוחד ואומר: "ופשוט ככה, העולם נזכר שרכיבה על אופניים באופן תדיר מועילה ללב, לריאות... מחזקת את שרירי הלב, מורידה דופק לב ומפחיתה את רמות השומן בדם. הוא חי". לטענת החברה, הפרסומת הופקה וצולמה בניו יורק בתוך פחות מ-48 שעות, ככל הנראה בשביל להגיב במהירות לפרק שיצא גם הוא רק לפני כמה ימים.
מדובר כאמור בתשובה של חברת פלוטון לפרק הבכורה של הסדרה החדשה של HBO שהוציא לכאורה את המותג של פלוטון בצורה לא טובה וקישר בינו לבין המוות של הדמות. יתרה מכך, בעולם קישרו בין שידור הפרק לבין נפילה חדה של 12% במניית החברה המייצרת ציוד כושר.
על אף שמדובר בסדרת טלוויזיה בלבד, החברה לקחה את העניין ברצינות והוציאה הודעה רשמית עם חוות דעת של קרדיולוגית, בה נטען כי מות הדמות לא קשור לאימון שלה על האופניים, אלא ל"אורח החיים הראוותני" שליווה אותה וכלל שתייה, סיגרים וקוקטיילים רבים. "ייתכן כי הרכיבה על האופניים של פלוטון אף סייעה לדחות את האירוע הלבבי שלו", נכתב בהצהרה של החברה, אשר טוענת כי אישרה את השימוש באופניים, אולם לא ידעה את ההקשר העלילתי בו הן הוצגו בפרק.
יחד עם זאת, סביר להניח כי הירידות לא הושפעו רק מההופעה התקשורתית השנויה במחלוקת של האופניים, אלא בעיקר מחששות סביב המודל הכלכלי שלה.
2 צפייה בגלריה
הליכונים רוצחים הליכון פלוטון Tread+ ארה"ב
הליכונים רוצחים הליכון פלוטון Tread+ ארה"ב
חששות סביב המודל הכלכלי של החברה. פלוטון
(צילום: gettyimages)
מדובר בחברה שהרוויחה רבות מהסגרים של משבר הקורונה, כאשר חדרי הכושר נסגרו ואנשים נאלצו להתאמן בבתים. במהלך שנת 2020, המניה שלה עלתה בלמעלה מ-440%. יחד עם זאת, עם חזרת המשק לפעילות רגילה הדרישה למוצרי פלוטון ירדה משמעותית וכעת משקיעים חוששים שפלוטון לא תצליח לעמוד בקצב התחרות.
במקביל, החברה מתמודדת כבר כמה חודשים עם בעיות אחרות, בהן בחינות מצד רגולטורים לאחר שהחברה הודיעה על איסוף (recall) של ההליכונים שלה בחודש מאי האחרון בעקבות דיווחים על מקרה מוות אחד ועשרות פציעות. בנוסף, החברה חתכה את מחירי אופני הכושר שלה במאות דולרים בתקווה לעלות את המכירות.
ביום שישי האחרון אנליסט של קרדיט סוויס הוריד את הדירוג של המניה וחתך את מחיר המטרה שלה בלמעלה מחצי, ל-50 דולר בלבד. בעקבות הירידות האחרונות השלימה מניית החברה נפילה של 66% בחצי השנה האחרונה והיא נמצאת בשפל של 52 שבועות.