חברת דלק ישראל בראשות אבי לוי הפכה היום (ה') לבעלת 70% מרשת המזון המהיר ברגר קינג תמורת 10.5 מיליון שקל, אחרי שנחתם סופית הסכם הרכישה. זאת לאחר שהשבוע עלתה דלק ישראל לכותרות כמי שהציעה להתמזג עם רשת שופרסל ולהחזיק עד 20% ממניות שופרסל ולהפוך לחברת בת של הרשת.
בשנים האחרונות נוהלה ברגר קינג ישראל בזיכיון של איש העסקים הצרפתי פייר בסנינו. הרשת לא התרוממה והיא מונה תשעה סניפים בלבד. בסנינו, שניסה להביא לישראל גם סניף של פושון שפעל בשרונה מרקט ונסגר, יישאר שותף ברשת ויחזיק ב-30% ממנה.
1 צפייה בגלריה
סניף ברגר קינג
סניף ברגר קינג
סניף ברגר קינג
(צילום: צביקה טישלר)
את העסקה הוביל יורם אייל, מנכ"ל דלק ישראל, שצפויה להשקיע פיתוח פעילות הרשת עשרות מילוני שקלים בטווח המיידי, כאשר ההשקעה בכל סניף תעמוד על כמיליון וחצי שקל. אייל, סוגר כעת מעגל לאחר שהיה ממקימי רשת ברגר קינג בישראל ב-1994 לאחר שאיש העסקים הישראלי-אמריקני משולם ריקליס ז"ל, שהיה זכיין ברגר קינג בארה"ב, קיבל את הזיכיון לישראל.
לדברי אייל, "האסטרטגיה של ההנהלה החדשה בדלק ישראל היא להרחיב את אחיזתה בתחום הקמעונאות, מתוך כוונה לספק לצרכנים סל רחב של מוצרים תחת קבוצה אחת. חברנו לברגר קינג ישראל על מנת לבדל את עצמנו אל מול המתחרים ולפנות לקהלים נוספים".
הוא הוסיף, כי "המטרה לגדול מתשעה סניפים לעשרות סניפים בפריסה ארצית בתוך שנים בודדות. חלק מהסניפים יוקמו בתוך תחנות הדלק כשירות משלים בדומה למקובל בכל העולם, ובנוסף יוקמו עשרות סניפים מחוץ לתחנות הדלק בפורמטים שונים. אנחנו רואים פוטנציאל ענק ברשת. בכל מדינה שברגר קינג נכנסו הם תפסו שליש או שני שליש מקדונלד'ס ורק בישראל, הרשת עם תשעה סניפים ומקדונלד'ס עם למעלה מ-200".
דלק ישראל מפעילה בתחום המזון 203 סניפי מנטה, 45 סניפים של קפה ג'ו ומפעל קפה של ג'ו.