לא רק מקדונדל'ס: RBI, חברת האם של רשת המזון המהיר הפופולרית ברגר קינג (Burger King), הודיעה אמש (ג') כי היא הוציאה את מנת הדגל שלה - הוופר (Whopper) - מהתפריטים המוזלים וכי היא תעלה מחירים פעם נוספת השנה, לטענתה בשל עלייה בעלויות שילוח, משכורות וסחורות. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. בשלב זה לא ברור אם העלאת המחירים תגיע גם לישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, מניית החברה (QSR) עלתה ב-3.6% במסחר אמש בוול סטריט, לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של 2021 בחסות זינוק במכירות אונליין ובמכירות של רשת ברגר קינג בארה"ב ורשת טים הורטונס (Tim Hortons) בקנדה. הכנסות החברה עמדו ברבעון זה על 1.55 מיליארד דולר, לעומת צפי של 1.52 מיליארד דולר "בלבד".
1 צפייה בגלריה
אורחת וופר של ברגר קינג
אורחת וופר של ברגר קינג
כבר לא במבצע. ארוחת וופר של ברגר קינג
(צילום: AP)
הרשת, אשר פונה לרוב ללקוחות בעלי הכנסה נמוכה יחסית, הוציאה את המנה האייקונית מהמבצע "2 ב-5 דולרים" שלה והצהירה כי היא גם תפסיק למכור מספר מוצרים פחות פופולריים שלה בהם גלידת סנדיי, קצפת ושוקו.
בארץ, רשת הפאסט פוד כבר העלתה מחירים בשיעור של 3%, כאשר ההתייקרות היא במחיר המשקאות הקלים והארוחות, למעט ארוחות ילדים, ארוחות שניצל וארוחות סלטים שלא עלו.
גם רשת המזון המהיר מקדונלד'ס הודיעה כי היא מעלה את מחירי הארוחות ומוצרי השתייה בארץ בשקל, אולם השאירה את מחיר ארוחות הילדים והמים המינרלים ללא שינוי. זאת, כשלושה שבועות בלבד לאחר שהעלתה הרשת את מחירם של כעשרה פרטים נוספים בתפריט: המבורגר ילדים בלחמנייה עם בצל חמוצים וקטשופ עלה מ-8 ל-9 שקלים, התייקרות של 12.5%, מיני רויאל ומיני קריספי צ'יקן עלו מ-10 שקלים ל-11 שקל וכן פריטים בודדים נוספים כמו צ'יקן מיקס ודאבל מק דג.
בארה"ב, מחירי מקדונלד'ס עלו ביולי ב-8% והיא לא היתה היחידה. מספר רשתות מזון מהיר העלו מחירים ב-8%-10%, בין היתר טאקו בל, דנקן, צ'יפוטלה וצ'יסקייק פקטורי. הרשתות טענו שהייקור נעשה בשל התייקרויות של חומרי גלם כמו בשר וחיטה ועליית מחירי חומרי אריזה ושינוע. בעקבות מחסור בעובדים, מקדונלד'ס גם העלתה את שכר עובדיה ב-5%-15%, מה שתרם להתייקרות.