מקורבים לרשת שופרסל מספרים על חשש מתגובת ציבור הצרכנים החרדי להצעת המיזוג של דלק ישראל, שמפעילה בשבת את חנויות הנוחות שלה מנטה.
לדלק ישראל 243 תחנות דלק ו-290 חנויות מנטה, שרובן עובדות בשבת. לפי מבנה העסקה שהציעה דלק ישראל, היא תהפוך בעקבות המיזוג לחברת בת בבעלות מלאה של שופרסל על ידי הקצאה והחלפת מניות בין שופרסל לדלק ישראל, כך שקשה לטעון על הפרדה בין שתי החברות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנויות הנוחות מנטה ורשת שופרסל
חנויות הנוחות מנטה ורשת שופרסל
חנויות הנוחות מנטה ורשת שופרסל
(צילום: אביהו שפירא ואבי מועלם)
כזכור, בפרשת מגה, כאשר בעליה דאז דודי ויצמן רכש את רשת AM:PM שפתוחה בשבת, הציבור החרדי הגיב בחרם על רשת שפע שוק, הרשת החרדית שהפעילה מגה, עד שקרסה. שפע שוק פעלה עם כשרות גבוהה בריכוזי אוכלוסייה חרדים וזכתה להצלחה גדולה, שבשיאה הגיעה הרשת למחזור מכירות של קרוב למיליארד שקל. הטלת החרם הביאה לאובדן מכירות של עשרות אלפי שקלים בתקופה קצרה, מצבה הידרדר ולבסוף נאלצה מגה להסב את רוב סניפיה לפורמטים אחרים.
המקורבים לחברה שסיפרו ל-ynet על החשש, טוענים כי בעבר כבר עלתה ההצעה למיזוג עם דלק, אך זו נפסלה על רקע אותו חשש. אבי לוי, יו"ר דלק ישראל, הכחיש כי הציע בעבר את המיזוג. בנושא השבת, אמר לוי ל-ynet בתגובה: "אני לא רואה כל בעיה במיזוג. אנחנו לא באים להפר את הסטטוס-קוו, כל חברה תמשיך לפעול עצמאית. מנטה תמשיך לפעול כפי שפעלה עד היום גם בשבתות, ושופרסל תמשיך לשמור על השבת".
אתמול הגישה חברת דלק ישראל לדירקטוריון הרשת הצעה למיזוג עם חברת שופרסל. ההצעה כוללת החלפה של 12% ממניות שופרסל, בנוסף להקצאת מניות שיעלו את אחזקת דלק ל-20%, ובתמורה תהפוך דלק ישראל לחברת בת של שופרסל, המתנהלת כיום ללא גרעין שליטה.
אם יתבצע המיזוג, דלק ישראל תהפוך לבעלת המניות הגדולה בשופרסל והחברה הממוזגת תהיה בעלת מחזור מאוחד של כ-19 מיליארד שקל, כאשר ארבעה מיליארד שקל מתוכם תורמת דלק ישראל, שסיימה את 2021 עם רווח נקי בסך 100 מיליון שקל.