הפיטורים בענקיות הטכנולוגיה נמשכים: דל החליטה על קיצוצים של 6,650 משרות, כ-5% מכוח העבודה של החברה, בעקבות ביקושים נמוכים למחשבים אישיים. דל חווה תנאי שוק ש"ממשיכים להישחק כשהעתיד אינו ברור", כתב מנהל התפעול הראשי שלה, ג'ף קלארק, במייל ששלח לעובדים ופורסם בסוכנות הידיעות בלומברג.
במהלך מגפת הקורונה נהנתה דל, כמו חברות מחשבים נוספות, מביקוש גדול למחשבים אישיים, אבל מהרגע שהעולם חזר לשגרה חלה האטה משמעותית בשוק. לפי נתוני הרבעון הרביעי של שנת 2022, דל סבלה מירידה של 37% במכירת מחשבים אישיים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. יש לציין כי 55% מההכנסות של דל מגיעות ממכירת מחשבים אישיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
קלארק אמר לעובדים כי צעדים קודמים בניסיון לצמצם עלויות, כמו למשל הפסקת גיוס כוח אדם חדש והגבלות על הוצאות בכל מה שקשור לנסיעות וטיסות, לא הספיקו. ארגון מחדש של החברה, יחד עם קיצוץ במשרות, נתפסים כהזדמנות להניע יעילות.
דל היא ממש לא יצרנית המחשבים היחידה שנאלצת לפטר. HP הודיעה בחודש נובמבר על פיטורי 6,000 עובדים, IBM פיטרה 4,000 עובדים ואינטל, שלפי דיווחים כבר פיטרה עובדים אך לא הודיעה על כך באופן רשמי, החליטה בנוסף גם לקצץ בשכר העובדים הבכירים שלה.
לא רק יצרניות המחשבים מפטרות, גם ענקיות טכנולוגיה נוספות בתחומים אחרים. בשבועות האחרונים הודיעו גוגל (12,000 עובדים), מיקרוסופט (10,000) ופייסבוק (11,000) על קיצוצים. עוד חברות גדולות שפיטרו: אמזון, ששלחה הביתה 18,000 עובדים (6% מכוח האדם בחברה), סיילספורס, שפיטרה 8,000 עובדים.