חברת "קנטק גלובל", שנחשבה לאחת מחברות הקנאביס הרפואי המבטיחות בישראל, הגישה בשבוע שעבר בקשה להסדר חוב בינה לבין נושיה לבית המשפט המחוזי בירושלים וביקשה צו עיכוב הליכים. הבקשה הוגשה על ידי מספר חברות, ובהן: קנאביס מעבדות טכנולוגיה, קנטק מסחר ואחסון (2020) ועוד. סך חובות החברות שפנו לסיוע בית המשפט עומד על כ-25 מיליון שקל.
השופט אביגדור דורות הוציא היום (א') לבקשת קנטק גלובל והחברות המבקשות וכן בעלת המניות ובעלה צו עיכוב הליכים ומינה את עו"ד גיל הירשמן למנהל ההסדר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהבקשה עולה כי בעלת המניות ובעלה הם אנשים חרדים שהחליטו לפעול בשוק הקנאביס הרפואי על מנת לסייע לאנשים חולים מאוד הזקוקים לקבל קאנביס רפואי במהירות, באיכות גבוהה ובמחיר תחרותי.
1 צפייה בגלריה
קנאביס רפואי קנביס רפואי מריחואנה רפואית
קנאביס רפואי קנביס רפואי מריחואנה רפואית
קנאביס רפואי. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החברות טוענות באמצעות עוה"ד רמי קוגן, סיוון פרנג'י ואורלי עוז רבינוביץ, כי "החברות עוסקות בהיבטים שונים של שרשרת הגידול והאספקה של תפרחות קנאביס לשימוש רפואי. החברות, פעילותן, נכסיהן וחובותיהן כרוכים האחת בשנייה קשר בל יינתק. החברות השקיעו בפעילות סך עצום של כ-100 מיליון שקל מתוכם הזרימו בעלת המניות שירי קפואנו ובעלה, שמואל קפואנו, סך עצום של כ-75 מיליון שקל מנכסיהם הפרטיים על מנת להצליח ולחצות את המבוך הרגולטורי האופף את שוק הקנאביס בישראל".
עוד נטען בבקשה כי "לאחר כ-3 שנות עבודה, מאמצים עילאיים והתמודדות עם הרשויות ועם שינויים תכופים בחקיקה, הצליחו החברות לקבל רישיון לגידול וריבוי קנאביס, הצליחו לקבל רישיון לשיווק והפצה של קנאביס, הצליחו לקבל רישיון להפעלת בית מרקחת לממכר קנאביס והן בישורת האחרונה לקבלת רישיון עיבוד ואריזה שיאפשר את התחלת פעילות מפעל העיבוד והאריזה שהקימו באבן יהודה. אולם כעת, כשהאור כבר נראה בבירור בקצה המנהרה הארוכה עד מאוד ולאחר שהזרימו לחברות כ-75 מיליון שקל מכספם האישי כאמור, הגיעו בעלת המניות ובעלה למצב בו אינם מסוגלים יותר לתמוך כלכלית בפעילות החברות".
אולם, לטענת החברות, "פוטנציאל הרווח של החברות, המצב הרגולטורי המתקדם בו הן נמצאות ונכונות החברות לממש נכסים משמעותיים שאינם דרושים להן לפעילות המיידית על מנת להקטין את מצבת החובות, יביאו להסדר נושים במסגרתו ישולמו 100% מחובות החברות, פעילותן ומקומות העבודה של עובדיהן יינצלו והידע העצום שצברו לאורך תקופת פעילותן ישמש להיטיב עם החברות, נושיהן ולקוחותיהן".
עו"ד רמי קוגןעו"ד רמי קוגןצילום: צפריר אביוב
עוד נטען כי בהתאם להסדר הנושים המוצע, יקבלו הנושים בכל קבוצות הנשייה דיבידנד בשיעור של 100%. "בימים אלה מתנהל מו"מ מול מספר גורמים משמעותיים ומובילים בענף הקנאביס למכירת פעילות או חלק מפעילות החברות. החברות נמצאות היום כפסע מתחילת פעילות רווחית ביותר, כאשר הן כבר קיבלו חלק נכבד מהאישורים הרגולטוריים הנדרשים ואישורים נוספים אמורים להגיע בטווח הזמן הקרוב".
פורסם לראשונה: 12:08, 31.07.22