רשתות השיווק מסירות שלטי מחיר, למרות שאסור להן: צרכן פנה ל-ynet בתלונה על רשת קארפור: לטענתו יש מספר סניפים ברשת באזור ת"א וגבעתיים שבהם לא נתלים שלטי מחיר. המחיר של מוצרים רבים עקב כך מתגלה לצרכן בקופה בלבד. מצאנו מקרים דומים גם בסניף של רשת שופרסל.
לדוגמא, בסניף קארפור בדיזנגוף סנטר אין שלטי מחיר במדף החלב, דגים קפואים, ביצים, בשר קפוא ורימונים. בחלק מהמדפים יש שלטי מחיר אבל הצרכן שרוכש שם באופן קבוע מתאר את הסניף כ"אנרכיה גמורה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
3 צפייה בגלריה
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
בסניף שופרסל בגבעתיים לא מצאנו שלטי מחיר לחמאה ובפסטה, וזה רק ממבט חטוף בסניף. בנוסף, בשופרסל מצאנו שלטי מבצע - ללא מחיר המוצר לפני המבצע, מה שאסור על פי חוק הגנת הצרכן וגם על פי הנחיית הממונה על הגנת הצרכן. בדיקה דומה באחד מסניפי אושר עד מעלה שהרשת כן עומדת בכללים בסניף זה, לעומת שתי המתחרות.
3 צפייה בגלריה
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר על החמאה ואין שילוט

הרשתות לא קיבלו היתר להסיר שלטי מחיר

הרשות להגנת הצרכן אמנם התירה לרשתות לא להדביק מדבקות מחיר בגלל המלחמה, אבל באותו היתר הדגישה כי עליהן להקפיד לתלות שלטי מחיר. כלומר, שילוט על המדף חייב להיות.
עוד קודם לכן צרכנים חשדו שהרשתות מעלות מחירים כי נעלמו שלטי המבצעים של החגים. הרשתות טענו שמחסור בעובדים גרם להן לא לתלות שלטי מבצע. בנושא הזה ניתן היה להבין את הרשתות שכן שלטי מבצע אלו שלטים חדשים. הימים היו ימי סוף החג ואז אירע הטבח בדרום, הורדו שלטי החג ולא היו מספיק עובדים בסניפים כדי לתלות את השלטים החדשים. המבצעים כן הוזנו בקופות.
מאז, שלטי המבצעים כבר נתלו, אבל חלק משלטי המחיר או מדבקות המחיר על גבי המדפים נעלמו. לא ברור מדוע, כי בניגוד לשלטי מבצע שמתחלפים, שלטי מחיר אמורים להיות שם עוד מימי טרום המלחמה שכן המחירים לכאורה לא השתנו מאז.
3 צפייה בגלריה
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר על מוצרים ואין שילוט
אין מחיר לפני מבצע בשילוט
לכאורה - מישהו פשוט הסיר את השלטים באופן אקטיבי. אז לאן נעלמו השלטים האלה? ולמה הם הוסרו? השערה אחת היא שהשלטים נפגמו ולא טרחו להחליפם - כלומר הרחיבו את ההיתר של הממונה שלא להדביק מדבקות - גם לשלטים - על דעתם בלבד. השערה אחרת היא שיש עליית מחירים סמויה כי אחרת למה להחליף שלטי מחיר. השערה שלישית היא שמדובר בסתם בלגן ישראלי בחסות המלחמה.
בשופרסל מסרו כי הרשת מטפלת בעניין באופן מיידי.
בקארפור מסרו כי "חשוב לציין שזאת לא מגמה גורפת ברשת. לאור קשיי כח אדם שידועים בתקופה זו, אכן יש מקומות (לא בכל העמדות) שאין בהם שילוט, אך אנחנו שמים על זה דגש והדבר נמצא בטיפול".
ברשות להגנת הצרכן מסרו כי לבדיקתם לא עלו המחירים ברשתות. כן נמסר כי מתוכנן "תיקון לחוק הגנת הצרכן שיאפשר אכיפה והטלת עיצומים מינהליים כבדים על מי שמנצל את מצב המלחמה לרעה כדי לגבות מחירים מופרזים על מוצרים ושירותים או לבצע סחר בלתי הוגן".