למרות המלחמה ואיום הייבוא על משק החלב בישראל: שטראוס עדיין מסרבת לייצר חלב מפוקח. החברה הודיעה היום (א') שהיא מפחיתה את מחירו הקמעונאי של החלב המועשר באופן שיצמצם את פער המחיר הקמעונאי בין החלב המפוקח למועשר בכ-50%. אם ההנחה הזאת תגולגל לצרכן משמעותה שהפער בין החלב המועשר לחלב רגיל, שמחירו מפוקח, יצטמצם לכ-20%. בשטראוס מסרו ל-ynet כי לא ימכרו חלב במחיר מפוקח.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
חלב תנובה טרי בקרטון 3% נמכר כרגע ב-6.81-6.40 שקלים לליטר, כשמחיר המקסימום הוא מחיר מפוקח שאסור לרשתות ולמרכולים למכור בגבוה ממנו. חלב 3% תנובה בשקית נמכר ב-5.94-5.5 שקלים. לעומת זאת, חלב יטבתה מועשר נמכר ב-9.90-7.90 שקלים לליטר. לעיתים במגזר החרדי אפשר למצוא יטבתה גם ב-6.90 שקלים. פער של עד 45% קרטון מול קרטון, ופער של קרוב ל-70% לעומת חלב בשקית.
1 צפייה בגלריה
חלב מועשר של יטבתה
חלב מועשר של יטבתה
חלב מועשר של יטבתה
(באדיבות יח"צ שטראוס)

הסיבה למחירו הגבוה של החלב המועשר של יטבתה היא העשרתו בסידן, מייצב (קרגינן) וויטמין D. זה הכל. גם למתחרות שלה יש חלב מועשר: תנובה לא מוכרת חלב מועשר אבל טרה החלה לשווק כזה משום שראתה כי זאת דרך למכור ביוקר. גם מחלבות הגולן החלו לאחרונה לשווק חלב מועשר. ההבדל בין המחלבות האחרות ליטבתה הוא שיטבתה משווקת אך ורק חלב מועשר. היא לא מוכרת חלב במחיר מפוקח והאחרות מוכרות.
שטראוס מסרה כי, "בשיחות שהתקיימו בימים האחרונים בין חברת שטראוס לשר הכלכלה ניר ברקת, הבהירה החברה את המובן מאליו ואמרה כי בעת הזו החברה לא תעלה מחירים".
לאחרונה נשמעו קריאות לשר הכלכלה ברקת להכניס עוד מוצרים לפיקוח. המוצר שהכי קל להכניס לפיקוח הוא חלב מועשר. אפשר גם להפסיק את העשרתו ולמכור אותו כחלב "רגיל" – העיקר שלא יחסר. המדינה יכולה לחייב את יטבתה למכור חלב מפוקח וכן לחייב את המחלבות לדווח דיווח יומי על יכולת ייצור החלב שלהן.
אם יש סיבה טכנית בגינה הם לא יכולים למכור חלב רגיל - אפשר להכניס את המועשר לפיקוח זמני - זה כבר קרה בגבינה לבנה.
רק לאחרונה פנתה התאחדות הרפתנים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה שידחה את החתימה על צו פתיחת שוק החלב לייבוא לחצי שנה. שר החקלאות ביקש מסמטוריץ' לפתוח את השוק לייבוא ל-3 חודשים בלבד ולכמות מבוקרת. חלק מהיבואנים החליטו בכל זאת לייבא מחשש למחסור אם תיפתח חזית בצפון.
בשטראוס הדגישו כי אלפי עובדות ועובדי שטראוס עושים מאמצים אדירים ועובדים לילות וימים בכדי לשמור על רציפות אספקת מזון סדירה ככל הניתן בתקופת המלחמה על מנת שמזון יגיע לחנויות לאזרחים ולחיילים.