בקיבוץ בארי, שהותקף קשות בטבח ב-7 באוקטובר, החליטו לנצל את ימי ההפוגה ולחזור להניע עד כמה שניתן את החקלאות של הקיבוץ. ביומיים האחרונים חקלאי הקיבוץ החלו לזרוע חיטה בשדות - גם באלו שקרובים יחסית לגבול הרצועה.
בימים הקרובים צפויים לזרוע בבארי 3,000 דונם חיטה, במקום 5,000 דונם בשגרה. "יצאנו לדרך וזה מאוד מרגש, ובטח שלא מובן מאליו", סיפר מוטי ברק, מנהל החקלאות של קיבוץ בארי. "לצערי אנחנו לא יכולים לזרוע בכל השדות שלנו, כי יש חלקות שהצבא פרס עליהן כוחות ואין אפשרות להיכנס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
זריעת חיטה בשדות קיבוץ בארי שישה שבועות אחרי פרוץ המלחמה
זריעת חיטה בשדות קיבוץ בארי שישה שבועות אחרי פרוץ המלחמה
זריעת חיטה בשדות קיבוץ בארי כחודש וחצי אחרי פרוץ המלחמה
"אנחנו בסך הכול צוות של עשרה אנשים שעובדים כאן בשדות, ואנחנו גם זורעים וגם מדשנים. יש עבודות גם ממערב וגם ממזרח לכביש 232".
עוד אמר ברק כי "החלטנו לצאת לדרך ולנצל את ימי ההפוגה לפני שהלחימה תחודש. אנחנו לא מוותרים וממשיכים לעבוד ככל שניתן. ננצל כל יום של שקט לצורך עבודת האדמה". במקביל, בקיבוץ בארי גם נמשך קטיף האבוקדו ועד כה נקטפו אלפי טון אבוקדו.
2 צפייה בגלריה
זריעת חיטה בשדות קיבוץ בארי שישה שבועות אחרי פרוץ המלחמה
זריעת חיטה בשדות קיבוץ בארי שישה שבועות אחרי פרוץ המלחמה
שדות החיטה של בארי
( צילום: גלעד כהן)
גם מפעל הדפוס הידוע של הקיבוץ עובד במתכונת כמעט מלאה. דפוס בארי היה אחד מהעסקים הראשונים שנפתחו מחדש בעוטף אחרי הטבח הנורא, כאשר שבוע ויום בלבד לאחר 7 באוקטובר הוא כבר אויש מחדש לראשונה על ידי החברים, שהחליטו לשוב להפעיל אותו על אף הסכנה ולמרות ההרס והזוועה שהיו ועודם בקיבוץ.
כך גם חדר האוכל שחזר לפעילות כמעט מלאה, שכן בקיבוץ ישנה נוכחות רבה יותר של תושבים שעובדים בענפי המשק שחזרו לפעילות או לוקחים חלק בעבודות השיקום, וכן נוכחותם של חברי כיתת הכוננות ובעלי תפקידים חיוניים.
חברי קיבוץ בארי, שאיבדו 90 חברים ב-7 באוקטובר ועוד כ-16 מחבריו עדיין חטופים בעזה, שוהים כעת במלון בים המלח, עד שיעברו למגורים זמניים בקיבוץ חצרים.