יבוא יקר: דיפלומט שוב מעלה מחירים. אחת מיבואניות המזון ומוצרי הצריכה הגדולה בישראל, שכבר הודיעה בדוחותיה שתייקר את המוצרים שהיא מייבאת ומפיצה, שלחה מכתב לקמעונאים לפיו: "לאור התייקרות מחירי הקנייה מספקינו, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים. העלייה תהיה באחוז משוקלל של 4.01% בטואלטיקה, 3.37% במזון. המחיר לצרכן הוא לשיקול דעתו הבלעדי של הקמעונאי".
מוצרי ניקיון הכלים של פיירי יתייקרו בעד 25% ומוצרי הכביסה של המותג אריאל ב-13%. בין המותגים שלא יתייקרו: סטארקיסט, מילקה, אוראו ופמפרס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
אבקת כביסה אריאל ריקול
אבקת כביסה אריאל ריקול
אבקת כביסה אריאל
במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה מזולה, ויולייף ובלו בנד, קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס ואילי, רטבי קיקומן, לחם מסטמאכר, חטיפי פרינגלס ודגני בוקר קלוגס. שיעור עלייה ממוצע: 3.3%, ולא עולה על 15% במוצר בודד, למעט חטיפי צ'יפס ועגבניות (ככל הנראה של המותג פטי) שיתייקרו בשיעור גבוה יותר.
במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות דורסל, צבעי שיער וולה ופנטן, אבקות כביסה טייד ואריאל, היגיינה נשית טמפקס ואולווייז, נוזל כלים פיירי, מברשות שיניים חשמליות אורל בי ומסירי שיער של בראון. השיעור העלייה הממוצע של כלל מוצרי הטואלטיקה הינו 4.01%, ולא עולה על 10% במוצר בודד, למעט נוזלי כלים שיתייקרו בעד 25%.
שימו לב כמה מותגים דיפלומט מייבאת ומפיצה ואיזו שליטה יש לה על המדף. היא מייבאת לארץ את שמפו ומרכך הד אנד שולדרס, מוצרי הכביסה של טייד, מוצרי הגילוח של ג'ילט, קטשופ היינץ, חטיפי פרינגלס, שוקולד ועוגיות מילקה, אוריאו, טמפקס, אולווייז, מוצרי קיקומן, משקה אנרגיה רד בול, עוגיות לוטוס, קמח קאפוטו, דגני בוקר קלוגס, חיתולי ומגבוני פמפרס, מוצרי הכביסה של לנור, מוצרי היגיינת השן של אורל בי, מזון לחתולים לה קט, דיאודורנט אולד ספייס, תחליפי הבשר ביונד מיט, ממרחי סקיפי, גליליות גולדן ברייק, מותגי השמפו הרבל אסנס, פנטן, ואוסי ושוקולד קוט דור. דיפלומט גם מפיצה את מוצרי נוטרילון של טבע ואת מוצרי מאיר בייגל.
לרוב המוצרים האלה יש מתחרים בשוק. למשל במקום טייד ואריאל אפשר לקנות פרסיל או מקסימה. במקום לוטוס אפשר לקנות עוגיות דומות של המותג הפרטי. לחלקם יש יבוא מקביל אותו ניתן למצוא ברשתות כמו גוד פארם למשל.
2 צפייה בגלריה
 קטשופ היינץ
 קטשופ היינץ
קטשופ היינץ
(צילום: צביקה טישלר)
זאת הפעם השלישית שדיפלומט מעלה מחירים בשנתיים האחרונות. בפעמים הקודמות היא חוללה סערה והביאה לקריאות לחרם על מוצריה - בעיקר על מותג הטונה סטארקיסט. דיפלומט דחתה את ההתייקרות ואז העלתה מחירים. חלק מהרשתות עשו לה קצת שרירים. מאז דיפלומט מצאה דרך מתוחכמת לייקר שוב את סטארקיסט: החלה לשווק אריזות של 120 גרם לצד אריזות של 160 ו-140 גרם. האריזות היקרות האלה נמכרות בסניפים העירוניים.
כבר בדוחות הרבעון השני שלה איימה כי תייקר שוב מוצרים ""למיטב ידיעתה של החברה חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ולאור הימשכות היחלשות השקל אל מול האירו והדולר החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה שאם לא תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".
דיפלומט מייבאת בעיקר באירו ועל כן התחזקות המטבע משפיעה עליה. יש כבר איומים בהעלאות מחירים בתחום אחר: מוצרי חשמל, זאת בעקבות היחלשות השקל כך שדיפלומט לא לבד. ייתכן ויבואניות מזון אחרות ילכו בעקבותיה, בעוד שהצרכנים בישראל כבר חשים את יוקר המחיה שמצמק יותר ויותר את סל הקניות שלהם.