עליות המחירים שביצעה דיפלומט במחצית הראשונה של השנה הוכיחו את עצמן, וסייעו ליבואנית הגדולה לחתום את הרבעון השני עם צמיחה של 12.4% במכירות ל-813.68 מיליון שקל. אף ששיפרה את הרווחיות הגולמית והתפעולית, עלייה חדה בהוצאות המימון הובילה לנסיגה של 7% בשורת הרווח הנקי, ל-16.2 מיליון שקל.
העלייה בריבית בנק ישראל והרחבת האשראי שלקחה דיפלומט הקפיצה ב-200% את הוצאות המימון הרבעוניות ל-11.9 מיליון שקל. עם פרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
(צילום: מירב קריסטל וצביקה טישלר)
אף שהחברה כבר העלתה מחירים במהלך המחצית כאמור, דיפלומט מציינת בדוחות כי להערכתה תיאלץ לבצע התייקרות נוספת. זאת, בשל העלאות מחירים של יצרניות המותגים שאותם היא מייבאת. "למיטב ידיעתה של החברה חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ולאור הימשכות היחלשות השקל אל מול האירו והדולר החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה שאם לא תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".
העלייה במכירות הושגה מצמיחה אורגנית בישראל, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין שתרמה ברבעון 53 מיליון שקל ומאיחוד תוצאות חברות שרכשה: נווה פארמה, ביגדם ודורות, שהוסיפו 31 מיליון שקל למכירות הרבעון.
בפעילות הישראית נהנתה החברה מתוספת של 42 מיליון שקל למכירות, שצמחו ב-9.7% ל-480.7 מיליון שקל. מתוספת זו, 31 מיליון שקל נבעו מאיחוד תוצאות החברות שנרכשו ו-11 מיליון שקל מצמיחה אורגנית.
העלייה במכירות באה לידי ביטוי ברווח הגולמי, שגדל ב-16% ל- 177.7 מיליון שקל - זאת לצד שיפור הרווחיות הגולמית מ- 21.1% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד ל- 21.8% ברבעון החולף.
אף שהוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות גדלו ב-13% - בעיקר בשל איחוד החברות שנרכשו - הרווח התפעולי גדל ב-24% ל- 32.5 מיליון שקל. שיעורו עלה ל-4% מהמכירות, לעומת 3.6% בתקופה המקבילה אשתקד. בישראל עלתה הרווחיות התפעולית בשיעור מתון יותר, מ-3.4% ברבעון המקביל ל-3.6% ברבעון החולף.
את המחצית הראשונה חתמה דיפלומט עם עלייה של 15% בהכנסות ל-1.6 מיליארד שקל. שחיקת הרווחיות התפעולית וזינוק של 142% בהוצאות המימון (ל-18.1 מיליון שקל), חתכו את הרווח הנקי שירד ב 22.7% ל-35 מיליון שקל.