צמד האיים בקאריביים של ג'פרי אפשטיין, המיליארדר היהודי-אמריקני, שהורשע בעבירות מין והתאבד בכלא בשנת 2019, נמכרו תמורת 60 מיליון דולר לאיש העסקים סטיבן דקוף, שמתכנן לבנות על השטח ריזורט יוקרתי.
אפשטיין הואשם במספר עבירות מין, כולל סחר בקטינות, אותו ביצע, בין השאר, גם ב-Great St. James וב-Little St. James, שני האיים שכעת נמכרו. אגב, דקוף קיבל הנחה עצומה על הרכישה. במרץ 2022, כאשר האיים הועמדו למכירה, מחירם עמד על 125 מיליון דולר. אז אמר מנהל העיזבון, דניאל ויינר כי הכסף מהמכירה ישמש "לפתרון תביעות תלויות ועומדות, ועבור העלויות השוטפות של פעילות העיזבון, ותהיה כפופה לתביעות אפשריות מצד רשויות המס, הנושים וגורמים נוספים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
(צילום: AP)
אפשטיין רכש את Little St. James בסוף שנות ה-90 תמורת 8 מיליון דולר, והחל משנת 2010 התגורר שם בקביעות. בשנת 2016 רכש את Great St. James ב-22.5 מיליון דולר. דקוף, מייסד ומנהל חברת ניהול הנכסים האלטרנטיביים Black Diamond, מוערך ב-3 מיליארד דולר ומדורג במקום ה-982 בעולם ברשימת עשירי העולם של פורבס. לדקוף, במקור תושב איי הבתולה, יש גם נכסים בשווי עשרות מיליוני דולרים בקולורדו, ניו יורק ואחוזה בבברלי הילס.
דקוף מתכוון להקים, כאמור, בשני האיים אתר נופש יוקרתי עם 25 חדרים בכדי להגביר את התיירות במקום וליצור עוד מקומות עבודה, כך לפי הצהרה שנתן לתקשורת. בשלב זה הוא נמצא בהליך של גיוס אדריכלים ומהנדסים שיעבדו על הפרויקט. הצפי כרגע הוא שהריזורט יפתח בעוד שנתיים.
איי הבתולה, שבשטחם נמצאים שני האיים, יקבלו כ-30 מיליון דולר מהמכירה, כחלק מהסדר אליו הגיעה הממשלה המקומית עם מנהלי העזבון של אפשטיין. במקביל, הממשלה תובעת את ג'יי פי מורגן על כך שהכספים שהרוויח אפשטיין מהסחר בקטינות עברו דרך החשבונות שלו בבנק.