מטא, חברת האם של פייסבוק, מתכננת לפטר היום (רביעי) עובדים בחטיבת המטאוורס המדוברת שלה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. העובדים התבשרו על הפיטורים המתוכננים בהודעה במערכת הפנימית של החברה - Meta Workplace, בה נמסר להם כי בזמן הקרוב הם יקבלו עדכון על מצבם בחברה.
כרגע לא ברור מה הוא היקף הפיטורים, אבל אין ספק שמדובר בפגיעה נוספת ב"בייבי" של מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, שלפני כמה שנים בחשיפת מטאוורס טען כי העתיד עולם לכיוון של עולמות וירטואליים ומציאות מדומה, במיוחד משקפי ה-AR, שחזה כי "יגדירו מחדש את מערכת היחסים שלנו עם טכנולוגיה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
חטיבת המטאוורס מונה כ-600 עובדים, והיא עובדת על פיתוח שבבים מותאמים אישית כדי לצייד את המכשירים של מטא לבצע משימות ייחודיות ולפעול בצורה יעילה יותר, ולהבדיל אותם מהמתחרים בשוק.
אחת הסיבות האפשרויות לפיטורים היא העובדה שמטא התקשתה לייצר את אותם שבבים שיתמודדו מול המתחרים, ולכן פנתה לספקים חיצוניים, כמו למשל יצרנית השבבים קוואלקום, על מנת שתייצר עבורה שבבים למכשיריה הקיימים בשוק.
הפיטורים בחטיבת המטאוורס מגיעים דווקא על רקע דוחות כספיים טובים מאוד של מטא ברבעון השני של 2023, אחרי ששנת 2022 הייתה קשה מאוד עבור החברה. בפרסום הדוחות ציינה מטא כי היא רשמה זינוק של 11% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו ב-32 מיליארד דולר, כשהאנליסטים צפו הכנסות של 31.1 מיליארד דולר.
למעשה, זה היה הרבעון הראשון של החברה מאז הרבעון הרביעי של שנת 2021 בו היא רשמה גידול דו-ספרתי בהכנסות, והשני ברציפות שבו היא רשמה עלייה בהכנסות אחרי שלושה רבעונים רצופים של ירידות.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: Carlos Barria / Reuters)
ב-25 באוקטובר צפויה מטא לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי של השנה, בו היא צופה כי ההכנסות ינועו בין 34.5-32 מיליארד דולר, ויציגו גידול של בין 15.5$ ל-24.% לעומת הרבעון השלישי בשנה הקודמת. האנליסטים צופים הכנסות יותר צנועות של 31.3 מיליארד דולר.
כזכור, לפני קצת יותר מחצי שנה הודיעה מטא על גל פיטורים שכלל 10,000 עובדים, חלקם נעשו גם בישראל בה הועסקו כ-900 עובדים. בין השאר פוטרו מגייסים של החברה, וכן מהחטיבות הטכנולוגיות והעסקיות. כמו כן, מטא ביטלה 5,000 תקנים עתידיים לתפקידים שעוד לא איישו. קיצוץ כוח האדם במרץ הצטרף לפיטוריהם של 11,000 עובדים במטא בשנה שעברה.
"אנחנו ממשיכים להסתכל על מה טוב לחברה, ולתמרן בין האפליקציות שלנו ופרויקטים במעבדות של מציאות מדומה", אמרה מנהלת הכספים של מטא, סוזן לי, בכנס של מורגן סנטלי שנערך בחודש מרץ. "זה יגרום לכך שנצטרך לקבל החלטות קשות ונסגור כמה פרויקטים על מנת להקצות משאבים למקומות אחרים".