חולמים לגור בבית הלבן? אם יש לכם 39 מיליון דולר עודפים אתם יכולים, כלומר לרכוש העתק של המבנה בו מתגורר נשיא ארצות הברית, שנמצא בכלל בקליפורניה.
בבית, שנבנה בשנות ה-30 בעיירה הקטנה הילסבורו, 30 ק"מ מסן פרנסיסקו, ומשתרע על פני שטח בנוי של 2,262 מ"ר, יש 11 חדרי שינה והוא מכיל העתקים של החדר הסגלגל, גן הוורדים והאגפים השונים שנמצאים בבית הלבן המקורי בוושינגטון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
3 צפייה בגלריה
הבית הלבן בקליפורניה
הבית הלבן בקליפורניה
הבית הלבן בקליפורניה
(צילום: realtor.com)
במקור, הנכס נבנה עבור ג'ורג' רנדולפט הרסט, שהיה היורש של חברת התקשורת הרסט, שמחזיקה באחוזים בדיסני, ESPN וחברות מדיה וכלי תקשורת נוספים. הרסט הזמין את האדריכלית ג'וליה מורגן בכדי שתתכנן את הבית, אחרי שכבר תכננה עבור המשפחה טירה ענקית בעיירה אחרת בקליפורניה.
כרגע הנכס נמצא בבעלותם של יזמי הנדל"ן מרדאד אלי ואשתו נדה, שקנו אותו תמורת 15 מיליון דולר בשנה שעברה. הזוג מתגורר בבית קטן יותר בצד השני של הרחוב, אותו קנו בשנת 2015 ב-6.7 מיליון דולר.
הכוונה שלהם הייתה לשפץ את המבנה ולגור בו, אבל אז הם הבינו שהוא גדול מדי עבורם. "מה לאשתי ולי יש לעשות בבית בגודל של 2,000 מ"ר? יש לנו רק שני ילדים קטנים. נצטרך לדבר אחד עם השני באמצעות מכשירי ווקי-טוקי. מה גם שאנחנו אוהבים את הבית בו אנחנו גרים עכשיו", סיפר יזם הנדל"ן.
לטענת הזוג, בשנה בה הנכס נמצא בבעלותם הם כבר השקיעו בשיפוצו שישה מיליון דולר, כולל החלפת הגג ובנייה מחדש של תשעה חדרי שירותים, ושדרוג חמישה נוספים. הם גם קרעו שטיחים שהיו בחלק מהקומות, והחליפו אותם ברצפת פרקט, החליפו את מערכת החימום הישנה בחדשה, הגדילו את המטבח, שהיה מחולק לארבעה חללים קטנים יותר, הוסיפו מרתף יינות, חדר כביסה וחדר לצוות העובדים.
3 צפייה בגלריה
הבית הלבן בקליפורניה
הבית הלבן בקליפורניה
כן הוסיפו בריכה
(צילום: realtor.com)
3 צפייה בגלריה
הבית הלבן בקליפורניה
הבית הלבן בקליפורניה
(צילום: realtor.com)
בקומה השלישית יש חדר קולנוע עם שבעה מושבים רוטטים. "כשאתה צופה בסרט טופ גאן אתה מרגישה שאתה יושב ליד הטייס", אמר אלי. בנוסף, באותה קומה יש בר משקאות, חדר משחקים וגישה למרפסת ענקית על הגג בגודל של 140 מ"ר.
למרות השיפוץ המסיבי, הבעלים הנוכחיים טוענים כי ניסו כמה שפחות לסטות מהחזון האדריכלי של הבית הלבן המקורי. הם אפילו התכוונו לרכוש רהיטים ברוח התקופה, אבל בסופו של דבר ויתרו על זה כי החליטו שלא לעבור לגור בבית.
יש לציין כי זו לא הרפליקה היחידה של הבית הלבן. בשנות ה-20 של המאה הקודמת מושל טקסס, רוס סטרלינג, בנה העתק של המבנה. ב-2017 הוא נמכר בסכום לא ידוע, אבל הסכום הראשוני שביקשו עליו היה 5.5 מיליון דולר.