לפני 110 שנים בדיוק, הרברט הובר, נשיא ארצות הברית לשעבר (בין השנים 1933-1929), רכש יחד עם אשתו, לו הנרי, בית קיץ במונטריי, קליפורניה, תמורת 500 דולר. המוכרים היו הוריה של הנרי. כעת, הנכס שמכונה "הקוטג' של הנרי הובר", מוצע למכירה תמורת 2.3 מיליון דולר, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
מאז שהבית היה בבעלות הנשיא הובר, הוא עבר כבר כמה וכמה ידיים. הוא שימש את בני הזוג עד שנת 1943, אז העבירו את הבעלות לאחותה של אשתו. לאחר מכן הוא אף הושכר לחיילים בצבא האמריקני, שכן בסמוך יש בסיס. הבעלים הנוכחיים, סטיבן מור (62) וסוזן ווסטר (58), הם פרופסורים באוניברסיטת קליפורניה סטייט. את הנכס הם קנו בשנת 2016 תמורת 1.3 מיליון דולר, כשקודם לכן התגוררו במשך 20 שנים בקמפוס של האוניברסיטה.
1 צפייה בגלריה
ביתו לשעבר של נשיא ארה"ב הרברט הובר
ביתו לשעבר של נשיא ארה"ב הרברט הובר
ביתו לשעבר של נשיא ארה"ב הרברט הובר
(צילומים: AP, listings.kwcoastalestates)
הקוטג' נבנה בשנת 1895 עבור הוריה של הנרי, צ'רלס ופלורנס. השטח עליו נבנה היה עצום - כ-12 דונם, אבל בשנות ה-80 של המאה הקודמת בעליו חילקו אותו ונבנו עליו חמישה בתים. כעת הנכס נמצא על שטח של 1.2 דונם. השטח הבנוי של הבית הוא כ-420 מ"ר, ויש בו חמישה חדרי שינה ויחידת סטודיו נוספת אותה ניתן להשכיר.
עוד לפני שהיה נשיא ארה"ב, הובר עשה את הונו מעסקי הכרייה, ולבני הזוג היו בתים בכל רחבי העולם, מסין, דרך לונדון ועד וושינגטון וקליפורניה, שם בנו בית בפאלו אלטו, בצמוד לאוניברסיטת סטנפורד. אחרי תקופת הנשיאות שלו, הזוג רכש גם דירה בוולדורף אסטוריה בניו יורק.
בבית יש שלושה קמינים. עם השנים הוא שופץ ונוספו לו גם חדרי רחצה וחדרי ארונות. בחדר השינה בקומה העליונה יש מעבר נסתר שמוביל לחדר שממוקם מעל החנייה. בתחילה חשבו כי מדובר בנתיב מילוט עבור הנשיא לשעבר בעת צרה, אבל בהמשך התגלה כי בעלי הנכס אחריו בנו אותו והקימו בו חדר כושר.
יש לציין כי הרוכש העתידי של הקוטג' יצטרך לשמר את הנכס במסגרת חוק שחוקק בקליפורניה, ובתמורה לכך יקבל הטבות מס. "אי אפשר לשנות את החזית החיצונית של הבית", אמר מתווך הבית.
הבתים במונטריי מגוונים מאוד, מבונגלוס על החוף ועד לבתים היסטוריים בסגנונות שונים, כמו זה שהיה בעבר של הנשיא הובר. הזינוק במחירים הואט בשנת 2021, אבל מדובר עדיין בשוק די פופולרי, כאשר מחיר דירה משפחתית ממוצעת בו מגיע ל-1.6 מיליון דולר.