אם לא הותשתם משופינג איי אל (שכלל מבצעים חלקיים בחלק מהאתרים שהשתתפו בו) וממאסטרקארד דיי אתמול (ברביעי הציעה החברה הנחות וכסף ללקוחות שלה שקונים אונליין, כשמספר הקופונים שהוצעו היה מגובל) - הנה מגיע יום הרווקים הסיני, סינגלס דיי, החג של עלי אקספרס.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שער דולר נמוך, שילוח מהיר מעלי אקספרס, כל אלה הופכם את חג הקניות הנוכחי למשתלם במיוחד באתרים בסין. האתר הסיני הנוסף שישראלים אוהבים במיוחד הוא SHEIN, אתר אופנה ומוצרים לבית וסביר להניח שגם הוא ייצא במבצעי יום הרווקים. עוד אתרים סיניים פחות פופולריים, כמו בנגגוד, יציעו גם הם מבצעים.
4 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי
כרטיס אשראי
שער הדולר הנמוך והשילוח המהיר מעלי אקספרס הופכים את הקנייה למשתלמת
(צילום: shutterstock)

איחוד חבילות מתחת ל-75 דולר

תמו הימים שהמתנתם חודשיים לחבילה מסין: השילוח הפך מהיר יותר, חבילות מגיעות ארצה תוך שבועיים. יחד עם זאת, יש צפי לעומס בנתב"ג, כך שייתכנו עיכובים.
דואר ישראל וחברת השילוח הסינית קיינאו עורכות כבר זמן מה איחוד חבילות לפני שהפריטים נשלחים ללקוח. כך שאם תזמינו שלוש הזמנות שונות ממוכרים שונים בעלי אקספרס (שהוא מרקט פלייס רב מוכרים), הן לא יגיעו בנפרד כבעבר אלא יחד, חיסכון גדול לדואר והטבה ללקוחות.
האם תחוייבו במסים בגלל איחוד החבילות? לא. המערכת בודקת את השווי המוצהר המצרפי של החבילות. אם הוא גבוה מ-75 דולר, אז לא יאחדו את החבילות.


אם לא אספתם קופונים, לא באמת קניתם בזול

הנה טיפ חשוב ליום הרווקים: בעלי אקספרס, ההנחות האמיתיות הן בקופונים, לא באחוז ההנחה המוצג במוצרים שלעיתים עלול להטעות. החגיגה עצמה והכסף הגדול נמצאים בשני הקופונים הבאים: הרוחביים של עלי אקספרס עצמם והקופונים של המוכרים.
4 צפייה בגלריה
לא אספתם קופונים? לא קניתם בזול. עלי אקספרס
לא אספתם קופונים? לא קניתם בזול. עלי אקספרס
לא אספתם קופונים? לא קניתם בזול. עלי אקספרס
(צילום מסך)
הקופונים הרוחביים נותנים הנחות בתשלום בצ'קאאוט. למשל, קנה ב-30 דולר וקבל 5 דולר הנחה. אפשר לאסוף אותם כבר עכשיו.
הקופונים של המוכרים הם לעיתים פר מוצר, אבל לרוב גם אלה קופוני רוחב לכל מוצרי "החנות". לדוגמה: קנה ב-20 דולר וקבל 2 דולר מתנה. שימו לב! צריך לסמן אותם כדי שיעבדו. הם מצטרפים לקופוני עלי אקספרס וביחד מהווים כפל הנחות ולמעלה מכך.
ייתכנו גם הנחות ייעודיות לאפליקציה של עלי אקספרס, בה יש גם משחקים שונים שמאפשרים לצבור הנחות.
עוד קופונים תמצאו בקבוצות פייסבוק של קניות כמו רעות תקני לי, כזה אני רוצה ו-Alibuy. אלה קופונים שמנהלי הקבוצות מקבלים בזכות מספר החברים הרב בקבוצות שלהם והם גם מקבלים עמלה מהמכירה.
למשל: אוזניות עם סינון רעשים SOUNDCORE BY ANKER LIFE Q30! יימכרו במחיר נמוך במיוחג בזכות כפל קפונים של 3 דולרים בקנייה מעל 30 דולר וקופון של קבוצת "כזה אני רוצה" בשווי 9 דולרים, שנותן הנחה נוספת בשימוד בקוד קופון: INeedItIL9
עוד דוגמה לשימוש נכון בקופון ובהנחה: מזרים מדיה של MECOOL KM2 יימכר ביום הרווקים ב-64.96 דולר. כדי לקבל הנחה של 9 דולרים בקניה מעל 65 דולר יש להוסיף להזמנה פריט כלשהו (לא חסר מה לקנות שם, מחומרי יצירה ועד כבלים לטלפון וצעצועים) ולקבל את המכשיר ב-55.96 דולר בלבד.

מה כדאי לקנות וממה להיזהר?

בעלי אקספרס? הכל. צעצועים, תחפושות, מוצרים לבית, תיקים, בגדים ועוד ועוד. תוכלו לקבל המלצות קנייה בקבוצות שונות בפייסבוק ובטלגרם, למשל: עליאקספרס מציאות ודילים, סלאמתק, אייהרב שלי, OuTravel – ציוד טיולים, חיילים קמפינג ומחנאות.
במוצרי חשמל אגב, מומלץ לקנות מותגים סיניים מוכרים כמו אנקר, שיאומי (השוו מחירים לישראל), Amazfit ואינקבירד. אם תקנו מותג לא מוכר, סיכוי סביר יותר שתנחלו אכזבה.
כמו כן, שימו לב לקנות ממוכרים בעלי דירוג גבוה, 95% ומעלה, וקיראו המלצות על המוצרים - בעיקר המלצות של ישראלים. זה מאוד מועיל בקנייה ומונע אכזבות בהמשך.
היבט חשוב נוסף: חלק מהמוצרים נשלחים בשילוח חינם לארץ, לאחרים יש עלויות שילוח זניחות.
בדקו אם לחברת האשראי שלכם יש קאשבאק או הטבה כלשהי בעלי אקספרס. יש כרטיסי אשראי עם עמלת המרת מט"ח נמוכה – 1%. עדיף לקנות באמצעותם באונליין, אלא אם חברת האשראי שלכם מספקת לכם הטבה אחרת נחשקת (כמו המרת נקודות לטיסות או קאשבק).


בביגוד, גם אם הזמנתם המון פעמים מעלי אקספרס, להיכנס לטבלת המידות ולוודא שאתם בוחרים במידה שלכם. במוצרי חשמל יש אפשרות לבחור סוג מתח לפני שמכניסים אותו לעגלה. הקפידו לבחור EU במוצרי חשמל כדי שהתקע יהיה מתאים.
יניב פורת, מקבוצת הקניות בפייסבוק Alibuy, מציע לבדוק גם אתרים כמו אסוס ואייהרב שמציעים מבצעים ליום הרווקים הסיני. באייהרב יש 22% הנחה. באסוס מציעים הבוקר 25% הנחה בהקלדת קוד קופון SINGLE או 30% הנחה באפליקציה. גם ב-Alo יוגה האמריקני, ששולח חינם לארץ, יהיו מבצעים ובאתרים נוספים,.

איך קונים ב-SHEIN?

גם ב-SHEIN יצאו במבצע לכבוד יום הרווקים: עד 85% הנחה. איך קונים שם עוד יותר בזול? כדאי לקנות גיפט קארד באתר בסכומים משתנים. למשל, כרטיס מתנה ב-450 שקל יהיה שווה באתר 600 שקל. ועל זה תוספיו את הנחות סינגלס דיי ובנוסף אפשר לצבור עוד הנחות.
4 צפייה בגלריה
שיין
שיין
שיין
(צילום מסך)
הנחות נוספות תקבלו מצבירת נקודות באמצעות קניות באתר וכן דרך תגובות על פוסטים. "אם עושים לך לייקים התגובות שוות כסף", אומרת טובית טסה, מנהלת קבוצת SHEIN ISRARL וקניות ברשת, עם 126 אלף צרכניות. "בנוסף, הדרך הזולה ביותר לקנות שם היא לשנות את ארץ היעד לטורקיה. זה מוריד עוד יותר את המחיר.
"ואז כדאי גם להוסיף קוד קופון. כדאי להתעדכן בקודי הקופונים לכבוד יום הרווקים, אבל לטורקיה יש כבר כמה קודי קופונים שאנחנו משתמשות בהם. למשל SADAF20 שנותן 20% הנחה. צריך לשחק עם זה להכניס כל פעם קוד קופון אחר ולראות מה עובד ומניב הנחה גדולה יותר".