מיליונים יושקעו בהרחבת המכללה: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכרמיאל אישרה תוכנית אב אדריכלית לבניית קמפוס חדש למכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שתכפיל את שטחה. כיום המכללה משתרעת על שטח של כ-17 אלף מ"ר ומכילה כיתות, מעבדות, ספריה ואודיטוריום. התוכנית כוללת הקמה של כ-10 מבנים בקמפוס בהיקף של כ-30 אלף מ"ר, שישתרעו על שטח כולל של כ-95 דונם. עלות ההקמה מוערכת במעל 400 מיליון שקל.
הבנייה תחולק ל-3 שלבים, כאשר השלב הראשון צפוי לצאת לדרך במחצית הראשונה של 2022 ויכלול הקמת שני מבנים בעלות של כ-100 מיליון שקל. המבנה הראשון יתפרש על שטח של 2,500 מ"ר ומיועד למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה. המבנה השני, בשטח של כ-3,500 מ"ר, מיועד למחלקה להנדסת מכונות ולמחלקה לפיזיקה וכן עבור תשתית ראשונית לפתיחת מסלול חדש בהנדסה אזרחית.
1 צפייה בגלריה
התוכנית להרחבת המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל
התוכנית להרחבת המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל
התוכנית להרחבת המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל
(הדמיה: מנספלד קהת)
שני המבנים יכללו בעיקר מעבדות ומשרדי מרצים. בניית השלב הראשון צפויה להסתיים ב-2025. בשלב השני ייבנה מבנה הוראה רב תכליתי בהשקעה של 80-100 מיליון שקל. ההשקעה הראשונית תגיע ממקורות המכללה בסיוע הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). ההשקעות בהמשך מתבססות על תרומות, מקורות המכללה וכן תמיכה נוספת של הות"ת. את התוכנית ערך אדריכל חיים קהת ממשרד מנספלד קהת, טרם נבחר קבלן ביצוע.
אחיאב גולן, מנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מסר: "המכללה האקדמית להנדסה בראודה ניצבת בפני תקופה מאתגרת של תנופת בנייה ופיתוח משמעותיים, הן במיצוב האקדמי והתעשייתי והן בהשפעה על העיר כרמיאל וסביבותיה".