התנגדות להמהפכה המשפטית לא רק מבית: שר האוצר האמריקני לשעבר, לורנס סאמרס, אמר הערב (שישי) כי ממשלת ישראל מסתכנת בפגיעה בכלכלת המדינה אם תמהר לשנות את מערכת המשפט שלה.
"התחושה של מספר אנשים, לרבות כאלה בעלי יכולת להוציא את כספם מהמדינה, היא שרפורמה שיפוטית מהירה מדי, לא בקפידה, עלולה לעורר שאלות רציניות ועמוקות על שלטון החוק", אמר סאמרס לסוכנות הידיעות של בלומברג. "ולזה עלולות להיות השפעות שליליות די חמורות על הכלכלה הישראלית".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, לורנס סאמרס
בנימין נתניהו, לורנס סאמרס
בנימין נתניהו, לורנס סאמרס
(צילום: AP, סיון פרג')
האמירות הללו של סאמרס מגיעות דווקא אחרי שיחה שערך עימו ראש הממשלה בנימין נתניהו בה ניסה לשכנע אותו לתמוך ברפורמה, ועל ידי כך שישפיע על דעת הקהל בארצות הברית בה הוא נחשב לדמות מוערכת מאוד. סאמרס עצמו סירב להגיב האם אכן שוחח עם נתניהו, אבל ציין שהוא עוקב מקרוב אחר הנושא.
"הלהבות צריכות לרדת בשני הצדדים", אמר סאמרס בנוגע לוויכוחים בישראל על המהפכה, ואף הסביר מדוע הוא מבין חלק מהסעיפים שלה, כשהוא מתייחס לוועדה לבחירת שופטים: "זה חריג בסטנדרטים בינלאומיים ששופטים נבחרים על ידי שופטים שמכהנים באותו הזמן. האינסטינקט שלי הוא שהרפורמה השיפוטית מתאימה, אבל בתהליך שונה מאוד ובמסלול איטי יותר מכפי שהוא קורה עכשיו, והרבה בישראל מבינים זאת. זה באמת נושא מהותי מאוד לדמוקרטיה הישראלית".
כזכור, בישראל מתנהלת מחאה גדולה נגד המהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו, שכוללת הפגנות לצד מכתבים שונים עליהם חתומים מאות כלכלנים, משפטנים ובעלי חברות גדולות במשק, שטוענים כי היא תיפגע בצורה משמעותית מאוד בכלכלה הישראלית. כמו כן, חברות הייטק כבר החלו להוציא את הכספים שלהם מישראל, חלקן כאות מחאה ואחרות מחשש בנוגע למה שעתיד לקרות אם המהפכה אכן תקרה.