מחסור בחלב תנובה בקרטון ובחמאה מיובאת צפוי להתגבר בימים הקרובים: בסוף השבוע דיווחו קמעונאים על איחור באספקת חלב בקרטון של תנובה וממחסור בחמאה.
מאז שטרה יצאה מתחום שקיות החלב המפוקחות והפחיתה את ייצור קרטוני החלב המפוקחים מטעמי אי כדאיות כלכלית, הלחץ על תנובה גבר ובנוסף, מבירור עם תנובה מסתבר כי אחת המכונות למילוי קרטונים הושבתה לצורכי תחזוקה, מה שייצר בימים הקרובים חוסר של 7%-10% בקרטונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
(צילום: יריב כץ)
בתנובה מדגישים כי אין חוסר בחלב בכלל או בחלב בכדים או שקיות, אלא ספציפית בחלב בקרטונים - שזוהי צורת האריזה המועדפת על הצרכן הישראלי.
בנוסף דווח כי בחלק מהחנויות לא ניתן למצוא חמאה, בעיקר משום שמחירי החמאה בחו"ל זינקו והפכו את יבוא החמאה במחיר הנוכחי ללא כדאי ליבואן. תנובה מסרה כי מסיבה זו הפסיקה לייבוא חמאה וכי הייצור המקומי עדיין סובל לדבריה ממחסור בשומן.
מתנובה נמסר: "בעקבות הוצאת מכונה לטיפול תחזוקה, יתכן מחסור נקודתי בחלב בקרטונים בימים הקרובים. תנובה עובדת סביב השעון על מנת לספק את הביקושים ואף מייצרת חלב מפוקח בבקבוקים".

לא מוצאים גבינה צהובה מוזלת? זו הסיבה

היעדר קרטוני החלב המפוקח והחמאה מתווספים למחסור בגבינה צהובה מוזלת שיובאה לארץ על ידי שופרסל, יורו מחלקות של ויליפוד ורמי לוי. הסיבה: כמות הגבינה המוזלת שיובאה במסגרת מכסות פטורות ממכס שחילקה המדינה ב-2022 חוסלה והמכרז למכסה לשנת 2023 מפורסם רק בימים אלה. למעשה, גם לאחר פרסום המכרז, צפוי לקחת עוד חודש-חודשיים עד שיפורסמו שמות הזוכים ועוד פרק זמן שיידרש ליבואנים להתארגנות.
סך המכסה הפטורה ממס לשנת 2022 עמדה על כ-6,000 טון. בשנה שעברה, בעקבות המחאה על עליות המחירים, נרשמה עלייה בביקוש לתחליפי גבינה צהובה זולים במעדנייה שהובילה לחיסול הכמות השנתית הפטורה ממכס במהירות גבוהה יותר מהשנה שקדמה לה. עם זאת, גורמים בשוק מסרו ל-ynet כי במהלך השנה, מחיר הגבינה בחו"ל התייקר בעקבות העלאת מחיר החלב הגולמי באירופה, ועל כן להערכתם יתקשו היבואנים להציע מחיר זול כבעבר במכרז הבא.