ניסיונות ההברחה בנתב"ג ממשיכים: לאחר שרק בחג השבועות תפסו המוכסים ניסיון הברחה של איש העסקים דודי עזרא, שבמזוודתו נתגלו קרוב לחצי מיליון אירו, חשפו המוכסים בפעם הרביעית בשבועות האחרונים הברחת זהב גדולה בעת בדיקה שגרתית של מטען חשוד בנתב"ג.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רשות המיסים דיווחה היום (ג'), כי בני זוג מירושלים, בדראן פארס ורזאן ג'ולאני, נעצרו במהלך חג השבועות בנתב"ג בחשד שניסו להבריח לישראל 146 מטבעות זהב בשווי של כ-300 אלף שקל, אשר סכום המס בגינם הינו 51 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
מטבעות הזהב שנתפסו
מטבעות הזהב שנתפסו
מטבעות הזהב שנתפסו
(צילום: רשות המיסים)
בחיפוש שנערך על גופם נמצאו 71 מטבעות זהב על גופו של בדראן פארס ועוד 75 מטבעות על גופה של רזאן ג'ולאני. עוד נמצאו בכבודתם של בני הזוג 165 קופסאות סיגריות שעליהן לא הצהירו, כאשר החוק מתיר הבאה ללא מכס רק של 10 חפיסות סיגריות לכל נוסע. בני הזוג שוחררו בערבות וחקירתם נמשכת.
החשודים עוכבו לבדיקה לאחר שעברו במסלול הירוק במכס נתב"ג, מבלי להצהיר שעל גופם או בכבודתם טובין החייבים במס. בתשאול שנערך לשניים טרם חיפוש שנערך עליהם ובכבודתם נשאלו האם יש ברשותם טובין יקרי ערך שלא הצהירו עליהם והשניים השיבו בשלילה. לאחר מכן נשאלו האם יש על גופם זהב וגם על כך הם השיבו בשלילה.
יצוין, כי ברשות המיסים הגבירו לאחרונה את החקירות לגילוי הברחות בנתב"ג, בין השאר באמצעות כלבים שמסתובבים בין הנוסעים ומריחים מה יש במטענים השונים, וכמו כן על סמך מידע מודיעיני, שחלקו מגיע גם משיתוף פעולה עם רשויות מס במדינות אחרות.
בני הזוג נעצרו במסגרת פעילות של חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף יס"מ מכס נתב"ג ובודקי אולם הנוסעים, בין השאר על סמך מידע מודיעיני.

איש העסקים נתפס עם 475 אלף אירו במזוודה

כאמור, בסוף השבוע נתפס גם עזרא, יו"ר קבוצת אחזקות נטו מזה 40 שנה ואביו של עדי עזרא (בעלה של בר רפאלי), בחשד לניסיון הברחת כספים בסכום של מעל 475 אלף אירו לחו"ל.
2 צפייה בגלריה
דודי עזרא
דודי עזרא
דודי עזרא
(צילום: נועם מושקוביץ')
על פי הבקשה למעצר ושחרור בערובה, מתנהלת במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף עם בודקי המכס אולם הנוסעים נתב"ג, חקירה נגד עזרא בחשד להברחת סכום הכסף הגבוה. לפי הבקשה, במהלך בדיקה של אנשי הביטחון של רשות שדות התעופה בחג השבועות, נתפס עזרא בעת יציאתו מישראל ליוון, כאשר במזוודה אשר נשלחה לבטן המטוס הוסלקו 475,695 אירו במזומן.
עזרא אמר בחקירתו כי ידע שיש להצהיר על הוצאת כספים בערך כה גבוה אולם לדבריו לא ידע היכן עליו להצהיר על כך. לדבריו, הכספים נועדו לשלם לקבלנים לשיפוץ בית נופש אשר רכש באי קורפו.
החשוד נחקר במשרדי היחידה החוקרת הבוקר ומסר את גרסתו וטען כי בין היתר, כאשר נשאל מה מקור הכספים, כי הוא אסף אותם במשך השנים והם נמשכו מחשבונותיו הפרטיים במזומן. כאשר נשאל היכן המיר את הכספים, לא ידע עזרא למסור פרטים על זהות החלפנים שאצלם השיג את הכספים באירו.
פרקליטיו של עזרא הסכימו לתנאי שחרורו מבלי להודות בעבירות המיוחסות לו והשופט עמיר שקד שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית על סך חצי מיליון שקל, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקל והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום.