מנכ"ל ומייסד טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק, מכר בימים האחרונים מניות של חברת הרכבים החשמליים שבראשה הוא עומד בשווי של כמעט שבעה מיליארד דולר. כך דווח בוול סטריט ג'ורנל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע, המאבק המשפטי סביב העסקה לרכישת טוויטר נמשך ונכון להיום טרם ידוע האם בית המשפט אכן יכפה על מאסק לרכוש את טוויטר במחיר אליו התחייב - כ-44 מיליארד דולר - או שיקבל את טענתו לפיה טוויטר שיקרה באשר לכמות המשתמשים הפיקטיביים ברשת החברתית.
1 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
(צילום: AFP)
לפי מסמכי דיווח שהגיש לרשויות האמריקניות, מאסק - בעל המניות הגדול ביותר בחברת טסלה, מכר כ-7.9 מיליון מניות של החברה בין יום שישי ליום שלישי האחרון וכעת שיעור המניות שהוא מחזיק עומד על 15% מסך מניות החברה.
בשנה האחרונה מכר מאסק מספר פעמים מניות של טסלה בשווי כולל של כ-32 מיליארד דולר, לרבות מכירה של מניות בשווי כ-8.5 מיליארד דולר בחודש אפריל האחרון לטובת רכישת טוויטר שתיכנן. יחד עם זאת, בזמנו טען מאסק כי הוא לא מתכנן למכור מניות נוספות של החברה.
ביום חמישי האחרון כתב מאסק בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו כי "במקרה (הבלתי סביר, בתקווה) שטוויטר תכריח להשלים את העסקה ושמספר שותפים לא יעמדו בחלקם בה, חשוב להימנע ממכירת חירום של מניות טסלה".
כזכור, מאסק ידוע בכך שבניגוד למיליארדרים אחרים רבים בעולם, מרבית הונו מוחזק במניות ולא במזומן או בנכסים. למעשה, הוא אף אינו מושך משכורת חודשית מטסלה, אלא מקבל את שכרו במניות. לכן, אם אכן יידרש לקיים את העסקה, עליו לממש כמות נכבדת של מניות על מנת לעשות זאת. לדבריו, אם עסקת טוויטר אכן תבוטל הוא ירכוש בחזרה את המניות שמכר.
חלק גדול מהמניות שמכר מאסק בשנה האחרונה דווקא לא היו קשורים לעסקת טוויטר, אלא למיסים שהיה עליו לשלם ברקע מימוש אופציות שתוקפן עמד לפוג.
בתוך כך, בשבוע שעבר אישרה טסלה פיצול של המניה ("ספליט") ביחס של 1:3 (כלומר, מניה אחת של 850 דולר תהפוך לשלוש מניות בשווי של 283.3 דולר כל אחת), בדומה לכפי שעשו בתקופה האחרונה ענקיות טכנולוגיה מובילות בהן אלפבית (גוגל) ואמזון. הפיצול, שאינו משפיע בפועל על המחזיקים במניות, מטרתו להוריד את השווי של כל מניית טסלה ובכך להנגישה לקהל רחב יותר של משקיעים והוא צפוי להתרחש ב-25 באוגוסט.