20 חודשי מאסר בפועל וקנס של 400 אלף שקל נגזרו אתמול (א') על בהג'ת אלרומילי מרהט, אשר הורשע בהגשת 29 דו"חות כוזבים לרשות המיסים, באמצעותם קיבל סכום של כ-25 מיליון שקל כהחזר על מס בלו על סולר.
בית משפט השלום בבאר שבע הטיל גם קנסות על שתי החברות שבבעלותו של אלרומילי, ענבי הנגב המערבי בע"מ ומדיה גרף אין-ליין השקעות, בסכום מצטבר של 100 אלף שקל. את התיק ניהלה מטעם רשות המיסים עו"ד ספיר אלון מהמחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(ארכיון)
על פי כתב האישום, שבו הודה אלרומילי במסגרת עסקת טיעון, בתקופה שבין ינואר 2012 לאוקטובר 2016, הוא הגיש בשם החברות שבניהולו ובבעלותו 29 דו"חות תקופתיים לצורך קבלת הישבון (החזר מס) על מס הבלו על סולר.
בדיווחיו, כלל אלרומילי דרישה להחזר בסכום כולל של כ-25 מיליון שקל, וזאת מבלי שהיו בידו המסמכים הדרושים לפי החוק. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה שנוהלה על ידי מחלקת הביקורת במשרד מע"מ באר שבע.
במסגרת הסדר הטיעון, הוסכם כי התביעה תדרוש עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, בעוד ההגנה תטען באופן חופשי. השופטת שרה חביב מבית משפט השלום בבאר שבע, ציינה בגזר דינה כי בקביעת העונש הובאו בחשבון ההיקף הגדול של העבירות והצורך בענישה מרתיעה, מחד. מאידך, נלקח בחשבון כי הנאשם השיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה, הודה באשמה וקיבל אחריות למעשיו.
יצוין שלאחרונה הגבירה רשות המיסים את פעילותה בבדיקת דרישות להחזרי מס ורק בשנה האחרונה נחשפו עשרות מקרים של הגשת חשבוניות פיקטיביות שנועדו לרמות את רשות המיסים, בעיקר בתחום החזרי מס ערך מוסף.