לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (ג') בקשת פירוק כנגד המרכז הרפואי הפרטי שי מדיקל, שמספק שירותי רופאים מומחים למבוטחי קופות החולים ברמת גן. הבקשה הוגשה על ידי 15 רופאים, שטוענים באמצעות עו"ד חיות גרינברג ועו"ד אורון קרן, לחוב כלפיהם בסך של כ-1.9 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי בשלב זה ייאסר על המרכז הרפואי שי מדיקל לבצע או לקדם כל עסקה שהיא, לרבות מכירת פעילותה וכן לבצע כל חלוקה. הצו הוצא במעמד צד אחד והשופט ביקש את תגובת המרכז עד מחר.
1 צפייה בגלריה
חיים רמון
חיים רמון
חיים רמון
(צילום: ראובן שוורץ)
השופט קבע דיון ליום חמישי הקרוב במעמד הצדדים ואז יכריע האם למנות נאמן זמני לחברה ולהוציא צו פתיחת הליכים. הצו מותנה בהמצאת התחייבות עצמית של המבקשים להבטחת כל נזק.
חיים רמון, שהינו דירקטור במרכז, אמר השבוע כי "חתמנו על הסכם למכירת המקום, שאמור לכסות את החוב כמעט במלואו, שרובו לבנק הפועלים. אנו ממתינים לאישור ההסכם על ידי משרד הבריאות". הבקשה הוגשה היום לבית המשפט לאחר שהשבוע שלחו עורכי דינם של הרופאים מכתב התראה לפני פנייה לבית המשפט.
במסגרת הבקשה נכתב כי "חברת שי מדיקל (ת.ה.ש) הוקמה בשנת 2012 ומוחזקת בבעלות פרטית בידי מספר חברות ואנשים פרטיים. החברה הפעילה את מכון שי מדיקל הסמוך לבית החולים תל השומר. המבקשים הינם רופאים מומחים, פלסטיקאים, מנתחים ומרדימים אשר ביצעו פעולות במטופליהם באמצעות המכון".
המבקשים טוענים כי "לאחרונה החמיר המצב והחברה ביקשה מהמבקשים שלא יציגו לפירעון המחאות שבידיהם בשל העדר כיסוי מספיק". עוד נטען כי החוב כלפי המבקשים עומד על מיליוני שקלים ולכן יש להורות על פירוקה.
ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארגון ארצ"י (ארגון הרופאים העצמאים בישראל), המסייע לרופאים הטוענים שלא קיבלו את כספם: "העתירה לבית המשפט הוגשה בשל חשש שקברניטי המרכז הרפואי מסתירים מידע. המרכז הרפואי שי ממשיך להחזיק את כספי הרופאים כבני ערובה. לכן ביקשנו מבית המשפט שימנה מנהל מיוחד שיבחן לעומק את העסקה הנרקמת ויוודא שהרופאים יקבלו את הכספים שמגיעים להם".
מחיים רמון נמסר: "מכרנו את פעילות המרכז והתמורה מיועדת להחזר כל החובות".