רבע לשבע בלי שוקולד: חברת שטראוס מחיה את מותג הוופלים המגולגלים המצופים רבע לשבע, שנעלם מהמדפים באפריל בעקבות ריקול הסלמונלה הגדול שערכה החברה וסגירת שני מפעליה בנוף הגליל: מפעל לייצור שוקולד ומפעל לייצור ממתקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפיתרון שמצאה: הפיכת הטעמים החדשים לראשונה לנטולי שוקולד, או כפי שהחברה מכנה אותם - "טבעוניים".
2 צפייה בגלריה
רבע לשבע ללא שוקולד
רבע לשבע ללא שוקולד
רבע לשבע ללא שוקולד
(הדמיה: יח"צ)
במסגרת הפיתרון הזה היא הוציאה שני טעמים חדשים: רבע לשבע סינבון רול גלילי ופל במילוי 60% קרם קינמון ורבע לשבע מרשמלו במילוי 60% קרם בטעם מרשמלו, שיגיעו למדפים באמצע החודש. שני טעמים נוספים יושקו שם במהלך יולי: פופקורן ושחור לבן. זאת הפעם הראשונה שמוצרים תחת המותג רבע לשבע ישווקו ללא שוקולד.
הטעמים החדשים לא מצופים שוקולד, אלא רק מכילים מילוי קרם. למרות זאת, המחיר של מוצרי הפרווה האלה לא יהיה שונה ממחירי מוצרי שאר הסדרה.
סדרת רבע לשבע מיוצרת במפעל הגביע בנתיבות ועושה שימוש בשוקולד בכל סוגי המוצר: בסוג הקלאסי במילוי קרם אגוזים ובציפוי שוקולד חלב עלית וכן ברבע לשבע בציפוי שוקולד לבן, ברבע לשבע בציפוי שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו וברבע לשבע גלילים כל הסוגים של מוצרי המותג רבע לשבע הכילו עד כה שוקולד עלית בציפוי חיצוני או פנימי. עקב כך, כולם ירדו מהמדפים והופסק ייצורים.
2 צפייה בגלריה
רבע לשבע ללא שוקולד
רבע לשבע ללא שוקולד
רבע לשבע ללא שוקולד
(הדמיה: יח"צ)
מכאן שזאת החלטה מעניינת של שטראוס לייצר מוצרים ללא שוקולד, שכן בכך היא משיבה את המותג למדפים מהר יותר משאר המותגים אך במקביל היא פוגעת קצת בזוהרו של המותג שכן הוא ידוע בטעמו השוקולדי העשיר.
שטראוס יצאה בריקול ב-25 באפריל בעקבות גילוי חיידקי סלמונלה במפעל לייצור שוקולד של החברה והוא בסופו של דבר הורחב לכל מוצרי השוקולד והממתקים של החברה. מקור הזיהום לא ידוע אך במפעל נתגלו כשלים כמו היעדר מנהל בקרת איכות, חדירת יונים שהן מקור לזיהומי סלמונלה, קירור שומן חלב בתנאים לא נאותים ושיפוץ שנעשה ללא פיקוח נאות.
הייצור של כל מוצרי השוקולד והממתקים שלה הופסק, למעט מוצרים שמיוצרים עבורה במפעלים אחרים בארץ ובחו"ל, כשלפי הצפי המפעלים יהיו סגורים כשלושה חודשים. החברה הודיעה לבורסה שבכוונתה לנסות לזרז את פתיחת המפעלים על-ידי זירוז הליכי הניקוי וחידוש בקרת האיכות ובמקביל תנסה להעביר ייצור למפעלים שהיא עובדת עמם בארץ ובחו"ל.