חברת הסטארטאפ אנטידוט (Antidote), המפתחת "קופת חולים וירטואלית", הודיעה היום (ד') על גיוס ראשון בסך 12 מיליון דולר. נשיא ויו"ר החברה, אשר נוסדה רק בשנת 2020, הוא בן אנוש, לשעבר שותף-מייסד בחברת סאיוטה (Cyota) - שהפכה לאחד מהאקזיטים המפורסמים של ראש הממשלה, נפתלי בנט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אנטידוט מנסה למצוא פיתרון לאחת מהסוגיות היותר שנויות במחלוקת בארה"ב - תחום כיסויי הבריאות, ומציעה קופת חולים וירטואלית המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI), אשר מיועדת לעשרות מיליוני אמריקנים שאינם מבוטחים או נמצאים בביטוח חסר, לרוב בשל שיקולים כלכליים. זאת, מכיוון שבארה"ב, בשונה ממדינות רבות בעולם וביניהן גם בישראל, אין חוק בריאות ממלכתי המאפשר כיסוי רפואי לכולם ופעמים רבות אזרחים נמנעים מכך בשל שיקולים כספיים.
1 צפייה בגלריה
הפלטפורמה של אנטידוט
הפלטפורמה של אנטידוט
הפלטפורמה של אנטידוט
(צילום: Antidote)
"שוק הבריאות האמריקני, אשר צפוי לחצות השנה את רף הארבעה טריליון דולר (כ-19% מהתוצר), הגיע למצבו הנוכחי לאור ההפרדה המבנית הקיימת בשוק, בין נותני השירותים הרפואיים לבין חברות הביטוח. מודל קופת החולים מאחד בין שני חלקים אלה ובכך יוצר אחידות אינטרסים בין המטופל, מערכת הבריאות והמבטח. אחידות זו באה לידי ביטוי בהפעלה של תוכניות לרפואה מונעת, מתן טיפולים נדרשים ולא אלו אשר משרתים את האינטרס של המערכת הרפואית וכו'", הסבירו בחברה.
הסטארטאפ, בו עובדים כ-80 עובדים במטה החברה בניו יורק ובמרכז הפיתוח בתל אביב, מתוכם כ-50 רופאים, החל לפעול מסחרית בינואר השנה בחמש מדינות ברחבי ארה"ב: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, מישיגן וצפון קרוליינה. החברה מציעה מסלולים שונים על בסיס תשלום חודשי, המעניקים רף כיסוי רפואי משתנה. מתחילת השנה עיקר פעילותה הייתה בשירותי רפואה מרחוק למקרי רפואה ראשונית ורפואת המשפחה.
לדברי אנטידוט, ההון שגויס ישמש ל"העמקת היתרונות הטכנולוגיים של ההיצע המוצרי שלה ולהרחבת פעילותה לכלל ארה"ב ברבעונים הקרובים. בנוסף, החברה תגדיל את השקעותיה בשיווק". הגיוס הובל על ידי iAngels והשתתפו בו גם Flint Capital, Well Tech Ventures ומשקיעים פרטיים נוספים.
את החברה מובילים המנכ"ל אביחי סודרי, שהוביל בעבר את תחום החדשנות והפיתוח העסקי בקופת חולים לאומית; קארין בל פדר, סמנכ"לית הטכנולוגיות ולשעבר קצינה ומפקדת ביחידה 8200; ד"ר דיוויד זלוטניק, המשמש כרופא הראשי של החברה וכאמור אנוש, שותפו לשעבר של בנט.
שלי הוד-מויאל, שותפה-מייסדת ב-iAngels: "עם הקורונה ברקע ובתור ישראלים שנהנים מגישה מובטחת לשירותים רפואיים, ההבנה שאחד מכל ארבעה אמריקנים לא נהנה משירותי רפואה נגישים, היא בלתי נתפסת".
אביחי סודרי, מנכ"ל אנטידוט: "מציאות הביטוח הרפואי החסר בארה"ב מהווה הזדמנות גדולה עבורנו - הן בצד הכלכלי והן בצד המוסרי".