חברת המודיעין העסקי זום אינפו (ZoomInfo) הודיעה היום (ג') כי תרכוש את הסטארטאפ הישראלי קורוס.איי-אי (Chorus.ai), תמורת 575 מיליון דולר במזומן. כחלק מהרכישה, יצטרפו 200 עובדי הסטארטאפ לחברת זום אינפו והמנכ"ל, ג'ים בנטון, ימונה לסגן נשיא בכיר בחברה ומנהל תחום מוצרים חדשים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי ההודעה, הרכישה צפויה להביא לצמיחה משמעותית של חברת Chorus.ai שפיתחה מערכת שמנתחת שיחות מכירה באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית ולהגדיל את רווחי התפעול ואת תזרים המזומנים שלה כבר במחצית השנייה של שנת 2022.
1 צפייה בגלריה
מימין: מיכה בריקסטון, ראסל לוי ורועי רענני, מייסדי Chorus.ai
מימין: מיכה בריקסטון, ראסל לוי ורועי רענני, מייסדי Chorus.ai
מימין: מיכה בריקסטון, ראסל לוי ורועי רענני, מייסדי Chorus.ai
(צילום: Chorus.ai)
בנוסף, לטענת זום אינפו, הרכישה צפויה להרחיב את השוק הפוטנציאלי שלה לכ-70 מיליארד דולר, כאשר כיום משתמשים בפלטפורמה שלה למעלה מ-20 אלף צוותי שיווק ומכירות בעולם. זאת, באמצעות קטגוריה חדשה שתוסיף לפלטפורמה ובה יהיו תובנות חדשות מהפיתוח של Chorus.ai שיסייעו לצוותי השיווק לאתר לקוחות חדשים.
חברת זום אינפו נסחרת בנאסד"ק בשווי של 20 מיליארד דולר ומספקת פלטפורמה לאיתור ולשימור מידע עסקי עבור ארגונים. החברה מונה כ-1,800 עובדים במספר סניפים ברחבי ארה"ב ומרכז הפיתוח שלה נמצא ברעננה ומונה מעל ל-300 עובדים, מתוכם כ-240 אנשי פיתוח.
המערכת של Chorus.ai, אותה רכשה כאמור זום אינפו, מאפשרת להקליט את כל שיחות המכירה, לתמלל אותן ולאחר מכן היא מבצעת ניתוח של הנאמר בהן ומספקת תובנות לאנשי המכירות והמנהלים.
הסטארטאפ שנרכש נוסד בשנת 2015 על ידי רועי רענני, שכיהן כמנכ"ל וכנשיא החברה, מיכה בריקסון וראסל לוי. עד היום גייסה החברה 100 מיליון דולר ויש לה כ-200 עובדים, מתוכם כ-40 יושבים במשרדי החברה בתל אביב.
כמו כן, Chorus.ai היא מתחרה ישירה של חברת גונג הישראלית שרק לאחרונה גייסה לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר. בין לקוחותיה: Qualtrics ,Marketo ו-Adobe.
הנרי צ'אק, מייסד ומנכ"ל זום אינפו: "הרכישה היא עוד צעד בדרך להגשמת החזון שלנו לספק פלטפורמה מודרנית שתאגד את מודיעין השוק היעיל ביותר, עם תוכנת ניהול נתונים מקיפה. אנחנו משקיעים משאבים עצומים בתחום הנתונים ורואים בו את אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר שלנו".
ג'ים בנטין, מנכ"ל Chorus.ai: "אנו שמחים על ההזדמנות לשלב כוחות עם זום אינפו ולספק מודיעין לצוותי השיווק והמכירות. יש לנו תפקיד חיוני במימוש החזון של זום אינפו בזכות הטכנולוגיה שלה המנתחת אינטראקציות מול לקוחות בזמן אמת ומספקת מידע קריטי על ניהול אותם ממשקים בין צוותי המכירות ללקוחות".