"נקרתה לנו הזדמנות שלא ניתן היה לסרב לה". כך אמר היום (ד') ל-ynet עמרי רותם, יו"ר שמיר אופטיקה - יצרנית העדשות מקיבוץ שמיר, שמכר בתמורה ל-500 מיליון דולר את יתרת מניותיו בחברה (50%) לשותפה - חברת האופטיקה אסילור הצרפתית הנסחרת בבורסה בפריז לפי שווי 70 מיליארד אירו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העסקה פרוסמה לראשונה הבוקר במגזין DM בארה"ב ומדובר באקזיט ענק לקיבוץ שמונה 450 חברים. בעסקה הראשונה שבוצעה ב-2011 עם אסילור, נכנסה החברה הצרפתית לשותפות לפי שווי של 260 מיליון דולר והימרה על כך שעדשות "מולטי פוקל" יהפכו לעדשות הנפוצות ביותר בקרב מרכיבי משקפיים החל מגיל מבוגר. ההימור הצליח ושוויה של שמיר אופטטיקה קפץ פי ארבעה במשך השנים שחלפו.
1 צפייה בגלריה
מפעל שמיר אופטיקה בקיבוץ שמיר
מפעל שמיר אופטיקה בקיבוץ שמיר
מפעל שמיר אופטיקה בקיבוץ שמיר
(צילום: קיבוץ שמיר)
שמיר אופטיקה, אשר מתפחת ומייצרת עדשות מולטי פוקל שנמכרות בכל העולם, נוסדה ב-1970 ועד היום המפעל ומרכז המו"פ שלה נמצאים בחצר קיבוץ שמיר. היא מעסיקה יותר מ-2,500 עובדים ברחבי העולם ופעילה ב-23 ארצות באמצעות 18 מעבדות אופטיקה בינלאומיות. החברה אף היתה ציבורית ונסחרה בעבר בנאסד"ק, אולם עם המיזוג עם אסילור היא נמחקה מהמסחר. יגן משה, מנכ"ל החברה, ימשיך לכהן בתפקידו.
קיבוץ שמיר הוא אחד מהקיבוצים העשירים בארץ. בשנת 2011 קיבל עבור מניותיו סכום של 92 מיליון דולר. בנוסף, הקיבוץ שותף במחלבות הגולן ובעסקי סטארט נוספים בהם השקיע לאחר המכירה. כעת, חלק מהסכום שיתקבל יחולק בין החברים וחלקו ייועד להשקעות.
במכתב ששלחה החברה ללקוחותיה רשתות האופטיקה נאמר כי "אסילור מחויבת להשקעה בהזדמנויות חדשות להרחבת הענף לטובת לקוחותיה של שמיר וכל בעליי העניין. כרגע אין שינוי בפעילוית ובתהליכים השוטפים שלנו. אתם תמשיכו לעבוד עם אותם צוותים מסחריים. כגורם חיוני בשוק האופטיקה, הצוותים שלנו עדיין מחויבים להצלחתכם ולאספקת מוצרים ופתרונות שמותאמים לצרכים שלכם. תודה על המשך השותפות והאמון".
מהקיבוץ נמסר כי "קיבוץ שמיר מברך על המהלך וימשיך לפעול לפיתוח עסקיו מתוך רצון לשמור על אורח חייו וחוסנו הקהילתי-כלכלי לשנים קדימה".