מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אבק אלחוטי סמסונג ג'ט 90 עם עמדת ניקוי. המחיר: 2,790 שקל + 799 שקל לעמדת הניקוי.
אין מוצר שאנשים מבקשים עליו המלצות יותר משואב אלחוטי. אולי זה האבק שנמצא עכשיו בכל מקום, אולי אנשים פשוט לא מוכנים לקבל את החברה האחת שכולם ממליצים עליה. מה שבטוח, הנה גם לסמסונג יש שואב אלחוטי, ועוד עם עמדת ניקוי לשואב. האם יהיה במומלצים? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
שואב אבק אלחוטי סמסונג ג'ט 90 עם עמדת ניקוי
שואב אבק אלחוטי סמסונג ג'ט 90 עם עמדת ניקוי
שואב אבק אלחוטי סמסונג ג'ט 90 עם עמדת ניקוי
(צילום: יח"צ)
הג'ט 90 של סמסונג הוא אחד המאובזרים שקיבלנו. יש עמדת ניקוי שתכף נדבר עליה, אפשרות תליה וגם עמדת עגינה עומדת, שבה יש מקום גם להטעין סוללה נוספת. חוץ מזה יש כאן כל מברשת שרק תרצו - לספות, לאזורים צרים ואף תוספת שהופכת כל אביזר לבעל ראש גמיש. יש שני ראשים מרכזיים, רצפה ושטיח, והצינור הארוך שמתחבר אליהם, ויכול להתחבר לכל ראש בעצם, הוא טלסקופי, כך שאפשר לשלוט בגובה שלו, אלמנט שעוד לא פגשנו.

עמדת העגינה על הרצפה היא שיחוק. תליית שואב תמיד הייתה סיפור, בטח כשלא ממש רוצים אותו בסלון אז צריך למצוא מקום פנוי על הקיר בחדר כביסה, ואם לא תולים את השואב הוא פשוט מונח עצוב על הרצפה. הג'ט בקלות עומד ונוח להוצאה.
עוצמת היניקה שלו אולי הכי חזקה שפגשנו. כמו שואבים רבים הוא מגיע עם שלוש עוצמות: חלשה שהיא גם אקולוגית ומחזיקה את הסוללה הכי הרבה זמן, בינונית וחזקה. כל העוצמות מוצגות על מסך לד. העוצמה החלשה עושה עבודה סבבה והאמצעית מושלמת ואפשר לשאוב איתה שעה בכיף, כשכל מה ששמנו לפני המכשיר נעלם. החזקה מטורפת. ברמה שהיא שואבת שטיחי אמבט אם מנסים לשאוב איתה. הראש שואב שנועד לשטיחים עבד מעולה גם בעוצה הבינונית אבל כשמשהו נתקע בעומק, העוצמה החזקה לא השאירה לו סיכוי. מצד שני, החזקה גומרת את הסוללה בעשר דקות.
למרות המעמד הטלסקופי, משהו באחיזה של השואב מעט פחות נוח משואבים אחרים שבדקנו. ייתכן שזו האחיזה, אולי המשקל המעט גבוה - 2.8 ק"ג, או שדווקא העוצמה החזקה של השאיבה שגורמת למעט תחושה של מלחמה עם השואב כדי לגרום לו להתגלגל בנוחות.
האביזרים השונים נהדרים ויעילים כשהמוט הטלסקופי והמאריך הגמיש מאוד מועילים להם, ומאפשרים ניקוי בכל פינה והגעה בקלות גם מתחת לספות. מנקה הספות מגיע עם ראש מסתובב שעומד מצוין עם שערות חתולים. הראש הרצפתי מגיע עם מברשת רכה שאמורה להיות טובה במיוחד למשטחים דוגמת פרקטים מכיוון שיש בה חוטים כסופים המונעים חשמל סטטי. על הרצפה שלנו השתמשנו באותו ראש של השטיחים, אם כי גם במרשת המיוחדת נתנה עבודה מצוינת.
לשואב פילטר HEPA שתופס חלקיקי אבק ומצוין לאלרגנים. כדי להשלים את הקטע האנטי אלרגני יש את עמדת הניקוי. על פניו, מדובר בעוד אביזר שקשה להבין למה צריך אותו. בגדול ניקוי מכלי שואב אבק אלחוטיים זו פעולה פשוטה מאוד שנעשית בלחיצת כפתור. דווקא המכל של הג'ט לא כה קל והפתיחה שלו לוקחת יותר משנייה. כאשר שמים את המכל בעמדת הניקוי הכל נשאב בשניות, הכל כולל הכל. המכל נראה כאילו עבר שטיפה. בכל זאת כדאי לשטוף אותו מדי פעם וגם זה קל ופשוט כשמדובר במכל המיוחד שנועד לעמדת הניקוי. וזו עוד הסתבכות. השואב מגיע עם מכל שלא מתאים לעמדת ניקוי וצריך לשים את הפילטר בתוך מכל מיוחד שמגיע עם עמדת הניקוי. לא כזה סיפור.
גם הרכבת העמדה פשוטה למדי וגם ריקון השקית שאליה נאסף הלכלוך פשוטה למדי, ועדיין נשאלת השאלה למה. זה מכשיר שתופס עוד מקום בשביל משהו פשוט למדי. התשובה, כאמור, היא האלרגיות או בכלל האבק. מי שסובל מאבק באוויר, או מי שגר בדירה קטנה בה ריקון המכל לפח ממלאת את האוויר שערות וטינופת, ירוויח בהחלט מעמדת הניקוי, כל השאר כיולים להסתדר בלי, אם רק מיכל האיסוף הרגיל היה מעט פשוט יותר.
מחירו של השואב עומד בשורה אחת עם הטובים שבאלחוטיים ובצדק. אחלה שואב. מי שצריך את עמדת הניקוי יוסיף סכום לא קטן.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.