אלקטרה מוצרי צריכה תשיק את רשת קרפור בישראל ב-9 במאי. 50 סניפי יינות ביתן ומגה לשעבר יחליפו שלטים ויקראו מעתה קרפור. זאת, כשנה לאחר שנחתם ההסכם בין חברת אלקטרה צריכה לרשת קרפור הצרפתית, במסגרתו קיבלה אלקטרה את הזיכיון לייבוא מותגי הבית של קרפור לישראל ולהפעיל רשת חנויות תחת שמה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ההשקה תיפתח באחד הסניפים המוסבים של יינות ביתן באזור התעשייה של רעננה, באירוע בנוכחות אורי קלישטיין - מנכ"ל יינות ביתן, צביקה שווימר - מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ובכירים מקרפור. בשעות אחר הצהריים יתקיים אירוע נוסף בסניף בבית שמש.
2 צפייה בגלריה
סניף של קרפור
סניף של קרפור
סניף של קרפור
(צילום: רויטרס)
כל הסניפים המוסבים שעברו שיפוצים בעלות של כ-250 מיליון שקל לצורך התאמתם לקריטריונים של קרפור, יסגרו למשך יומיים-שלושה לפני ההשקה לצורך התאמות אחרונות. אלקטרה דיווחה בזמנו כי היקף השיפוצים הכולל יעלה כ-450 מיליון שקל.
כמו כן, מאלקטרה נמסר כי "בסניפים יוצגו מאות מוצרי המותג הפרטי של קרפור במחירים מוזלים ותחת הבטחה של ראשי אלקטרה כי יחוללו מהפיכת מחירים, בעולם הקמעונאות הישראלי".
עם זאת, יש לציין כי לפי בדיקת הסלים של ממון ושל ynet ערב פסח, הסל לחג של יינות ביתן נמצא ברשימת הסלים היקרים יותר.
עוד יצוין כי עם חתימת ההסכם עם קרפור, אמרו ראשי אלקטרה כי הכוונה להביא לישראל אלפי מוצרים, אבל הרשת נתקלה בקשיים בירוקרטים הנדרשים לצורך "אזרוח" מוצרי קרפו בארץ, שעיכבו את כניסתם לישראל.
2 צפייה בגלריה
סניף "מגה בעיר" לשעבר שיוסב לסניף קרפור הראשון בארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
סניף "מגה בעיר" לשעבר שיוסב לסניף קרפור הראשון בארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
סניף "מגה בעיר" לשעבר שהוסב לסניף "SUPER" לקראת הגעת הרשת לארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
(צילום: טל שחר)
לפני פסח דיווחה הרשת על 170 מוצרי קורפור בסניפיה, החל מנייר טואלט, מוצרי היגינה נשית, קורנפלקס, שוקולד, ריבות, דבש, קפסולות קפה, תה, סכיני גילוח ועוד, וייתכן שבעתיד, עם השלמת המגוון, תוכל להציג סל מוצרים זול יותר. ברקע, לאחרונה פורסם ב-ynet כי משרד הכלכלה יזם הקלות בייבוא שנועדו לרשתות זרות הנכנסות לישראל.
לאלקטרה יש ציפיות גדולות מביצועי הרשת "החדשה". זאת, לאחר שרשת יינות ביתן גרמה לה בינתיים להפסדים כבדים - בשנת 2022 דוחות יינות ביתן הראו הפסד של כ-200 מיליון שקל (103 מיליון שקל הפסד בדוחות אלקטרה המחזיקה ב-35% מיינות ביתן).
לפי דיווחי הנהלת אלקטרה, עוד טרם השקת הרשת תחת המותג קרפור - בחנויות ששופצו ופעלו תחת שם הביניים "סופר" - חלה עלייה של 40% במכירות שהסתכמו ב-38 אלף שקל למ"ר, מהגבוהות בענף.
עם זאת, יש לציין שפורמט חדש כמעט תמיד מעורר התעניינות מוגברת בתחילתו, ורק בחלוף זמן ניתן לדעת בוודאות האם הגידול יציב.
בתחזיות שפרסמה אלקטרה עם פרסום הדוחות לשנת 2022, נטען כי היא צופה תחת רשת קרפור שיפור בביצועים ועלייה במכירות השנתיות, ממכירות בסך 2.9 מיליארד שקל ב-2022 ל-3.8 מיליארד שקל בשנת 2024.
עד אמצע 2024 אמורה אלקטרה להסב את כל 165 הסניפים שבבעלות יינות ביתן לקרפור. במקביל, הכריזו המתחרים כמו רמי לוי, יוחננוף ונוספים, כי קרפור לא תהיה זולה מהם.