חברת שטראוס תחזיר בקרוב למדפים את המותג שוקולד פרה מריר של עלית אחרי שהחברה והמותג פרה נעלמו כליל מקטגוריית השוקולד בחודשיים האחרונים. את השוקולד תייצר באופן זמני אחת מיצרניות הקקאו הגדולות בעולם, בארי קאליבו הצרפתית-בלגית-שוויצרית. הכנת השוקולד תתבצע במפעל בגרמניה והאריזה והיציקה יתבצעו בצרפת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איסוף שוקולד עלית מהמדף
איסוף שוקולד עלית מהמדף
איסוף שוקולד עלית מהמדף
(צילום: ריקי כרמי)
כפי ששטראוס הבטיחה, היא תייצר חלק ממוצריה במיקור חוץ עד לפתיחה מחדש של מפעל השוקולד ומפעל הממתקים שלה, שסגורים ממאי בעקבות זיהום הסלמונלה הגדול שהשבית את פעילות הממתקים והשוקולד של החברה.
מדובר באחד המשברים הגדולים בתולדות התעשייה הישראלית, כששני מפעלי ענק של חברת המזון השנייה בגודלה בישראל סגורים במשך חודשיים - תקופה ארוכה מהצפוי. כרגע, אין צפי לחזרת מפעליה לפעילות, אם כי בשוק מדברים על פתיחה מחדש באוגוסט.
שטראוס הודיעה בדוחות שפרסמה במאי שהיא "פועלת להאיץ פרויקטים והתקשרויות עם ספקי משנה לאספקת מוצרי ממתקים לשוק בהקדם האפשרי".
נודע אז כי החברה שוקלת להעביר ייצור למפעל הגביע בנתיבות, מפעל אפיפית בנוף הגליל, מפעל גילרו בבית שמש, טחנת האבן במגדל העמק, פוליבה ברמלה, ובמפעלים בחו"ל: פולין, גרמניה, צרפת וטורקיה, על בסיס מתכונים שלה, במיקור חוץ.
שטראוס כבר מייצרת חלק ממוצריה באופן קבוע במפעלים שאינם מפעליה. מדובר במוצרים כמו: כיף כף, מקלות ופצפצים, פסק זמן, 2GOOD, קראנצ' פינוקיות, חלק מסדרת עוגיות עד חצות, בפלות, עוגיות חיוכים, נטיפי שוקוצ'יפס לאפייה, מרשמלו, מסטיקים וסוכריות MUST (קוביות) ובזוקה. לדוגמא: חלק ממוצרי רבע לשבע מיוצרים במפעל הגביע וחלק מהוופלים (בפלות) שלה מיוצרים במפעל גילרו.
ברבעון הראשון של השנה דיווחה קבוצת שטראוס על חיתוך של 79.2% ברווח הנקי לכ-43 מיליון שקל בעקבות זיהום הסלמונלה במפעל השוקולד שלה, סגירתו וסגירת מפעל הממתקים, ניקוי המפעלים ומתן פיצויים לציבור. כן דיווחה שמול החברה עומדות שמונה תביעות ייצוגיות. הרווח התפעולי שלה נחתך ב-64.7% לכ-102 מיליון שקל.
יחד עם זאת, המכירות של הקבוצה צמחו ב-10.2% ל-2.272 מיליארד שקל לעומת הרבעון הראשון ב-2021, צמיחה אורגנית של 11.5% בנטרול השפעות מטבע. הצמיחה בהכנסות נובעת מעלייה במכירות של שטראוס קפה, המחלבה, ושטראוס מים.