לאחר לחצים שהפעילו ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן ושר המשפטים סער: הרפורמה ברגולציה נכנסה לחוק ההסדרים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר היום (ב') להכניס את הרפורמה לחוק, אך עם מספר שינויים. העיקרי שבהם: לא תהיה הקפאת רגולציה מיידית. בנוסף הוגבלה גם סמכותה של רשות הרגולציה שאמורה לקום. עד הערב יוכרע אם גם חוק הכשרות ייכנס לחוק ההסדרים שכבר כולל 70 רפורמות המפורטות על פני 70 עמודים בחוק ההסדרים הרחב ביותר אי-פעם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהמשך היום צפוי שר האוצר, אביגדור ליברמן, לפרסם רפורמה נוספת ולפחות עוד שתי רפורמות יצורפו עד סוף השבוע לחוק ההסדרים, אשר יונח על שולחן הממשלה ביום ראשון בבוקר והדיון בו צפוי להימשך עד לפנות בוקר של יום שני. כפי שנודע ל-ynet, גם יום חמישי הבא פונה להמשך הדיונים אם יהיה בכך צורך.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בנושא תוכנית לאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה
מסיבת עיתונאים בנושא תוכנית לאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה
סער, בנט וליברמן מציגים את הרפורמה
(צילום: AP)
בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב-ynet כי לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, שר האוצר ליברמן ושר המשפטים, גדעון סער, השיקו את הרפורמה במסיבת העיתונאים הראשונה שלהם, היא כלל לא הופיעה בחוק ההסדרים שפורסם בשבוע שעבר באתר האוצר להערות הציבור.
עוד נודע כי מאחורי הקלעים התנהל מאבק עיקש בתוך משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט אשר התלבט האם לאשר בכלל את קידומה של הרפורמה הגדולה, וכאמור החליט הבוקר.
זאת, לאחר שמספר יועצים משפטיים פנו במכתב ליועץ המשפטי לממשלה כדי להביע את התנגדותם לאופן שבו מנסים להעביר רפורמה בנושא הרגולציה בישראל, הכוללת הקמה של רשות רגולציה.
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
בסוף אישר. אביחי מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, בירך על ההחלטה להחזיר את רפורמת הרגולציה לחוק ההסדרים ומסר: "אנו שמחים שכל הצדדים הבינו שזו השעה להפחית את הנטל על העסקים. העסקים בישראל שבעי הבטחות שלא מומשו, אנו מקווים כי הפעם הרפורמה תיושם במלואה ונרגיש שינוי אמיתי לטובה".
יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, שפנה בשבוע שעבר לרה"מ, שר המשפטים ושר האוצר בקריאה שלא להסיר את רפורמת הרגולציה מחוק ההסדרים, בירך על החלטת היועמ"ש ואמר כי "נעשתה כברת דרך משמעותית למען טיוב הרגולציה והפחתת הנטל על המשק במטרה להניע את מדינת ישראל להתייעלות משקית שתוביל להעלאת הפריון. אנו מודים על ההחלטה ומקווים להמשיך ולפעול בנושא חשוב זה".