שער הדולר טיפס היום (ד') בעת המסחר במטבע חוץ לשיא של מזה קרוב לחודשיים, וכבר חצה את רף 3.25 השקלים לדולר - אך לבסוף שערו היציג נקבע על 3.2450. זאת לאחר שלפני כחודש גירד השער את 3.20 השקלים, אך השער היציג לא ירד מתחת לרף זה. עליית השער היום היא יותר ממחצית האחוז לעומת אתמול.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בימים האחרונים רכש בנק ישראל כמויות לא גדולות של דולרים; הציבור רכש דולרים רבים בעת יציאת קרוב למיליון ישראלים לחו"ל בסוף החופש הגדול ובחודש החגים, וגורמים עסקיים ביצעו רכישות של דולרים בשל חשש מעליית שער הדולר בעולם, שהתממש בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בנק ישראל יודיע מחר אחר הצהריים על מדיניות הריבית לששת השבועות הבאים. הריבית הבסיסית של בנק ישראל לא צפויה להשתנות (כיום 0.1% לשנה), אולם נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, יודיע מחר אחר הצהריים בתדריך לכתבים הכלכליים על מדיניות הבנק המרכזי לחודשים הקרובים וצפוי להודיע כנראה על הפחתה ברכישת אגרות חוב על ידי בנק ישראל.
לאחר העלייה באינפלציה בעולם ובארץ (בישראל כבר 2.3% מאז ראשית השנה), קיימת הערכה שהריבית בארה"ב וישראל תעלה בראשית או באמצע שנת 2022. העלאת הריבית תחזק עוד את השקל ובנק ישראל צפוי לפעול למניעת מצב כזה. יחד עם זאת, עלייה בריבית תגרום לעלייה גם בריבית המשכנתאות (חלק הפריים) ועשויה למתן את עליות המחירים בשוק הדיור.
שער הדולר היציג נע כעת סביב 3.25 שקל וכבר חצה את הרף, אולם בשעה האחרונה ירד השער לסביבות 3.249 שקל.
השער הנמוך של הדולר גורם קשיים ליצואנים. התעשיינים כבר פנו לבנק ישראל בבקשה שיבצע מהלכים להעלאת שער הדולר והחלשת השקל. כמו כן העלייה בשער הדולר בימים האחרונים מייקרת את הנסיעה לחו"ל לישראלים בכאחוז וחצי, השווים למאות שקלים לשהות של ימים ספורים בחו"ל למשפחה.
פורסם לראשונה: 12:19, 06.10.21