רציתם לחסוך ולהזמין חבילה מחו"ל ביבוא אישי? גם תעריפי אגרות המכס על יבוא אישי עלו היום (ראשון), מבלי שיצאה הודעה על כך באופן רשמי.
בני בוחניק, מייסד קבוצת הקניות INeedit, כתב בפוסט בפייסבוק: "החל מהיום וללא שום הודעה מוקדמת - תעריפי האגרות מכס ביבוא אישי עולים. מתי הייתם אמורים לגלות? כשהחבילה תנחת ותהיו מחוייבים..!".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
חבילות ב מחסן משלוחים של דואר ישראל ב נתבג
חבילות ב מחסן משלוחים של דואר ישראל ב נתבג
חבילות במחסן בנתב"ג
(צילום: יובל חן)
ובכן מסתבר שהיום נכנסו לתוקף התעריפים החדשים, לפיהם אגרות המיחשוב והביטחון, שהן עוד היטלים שגובה המכס ממקבלי החבילות בנוסף לתשלום מע"מ ומכס על תכולת החבילה, התייקרו בכ-10%.
אגרת מיחשוב (כיסוי להוצאות גבייה באמצעות מיחשוב, שירותי מעקב ממוחשבים אחר החבילה וכו'), תעלה כעת לחבילה בשווי של בין 100-1000 דולר 20 שקלים במקום 19 שקלים. לחבילה בשווי מעל 1,000 דולר האגרה תעלה 40 שקלים במקום 37.
אגרת ביטחון (שירות שיקוף, פתיחת חבילה בעת חשד וכו') בחבילה בשווי גבוה מ-500 דולר תעלה לכם 46 שקל במקום 42.
ומה הסיבה לעלייה? מהמכס נמסר כי "בתקנות המכס 1985 נקבע כי תעריפי אגרת המחשב ואגרת הבטחון ישתנו מידי 1 בינואר בהתאם למדד המחירים לצרכן ויעוגלו למחצית השקל הקרובה. נציין כי מנגנון הצמדה נהוג ברוב הסכומים בחוקי המכס הנקובים בשקלים וזאת על מנת לשמור את ערכם הראלי של הסכומים. העדכון מבוצע מכוח התקנות וההודעה עליו תפורסם בהמשך ברשומות".
עוד הוסיף בוחניק בפוסט: "למה בכל חבילה מעל שווי 100 דולר צריך בכלל לשלם אגרה למכס? מה שנקרא 'אגרת מחשב' - יש יגידו שהמדינה צריכה תקציב כדי לממן את מערכות המחשב/שער עולמי - ואני אומר בולשיט! המדינה גובה מיסים? שתממן את הפעילות גביה ממיסים אלו. ואם כבר מדברים על שקיפות - כמה כסף נאגר בקופה הזו שנקראת 'אגרת מחשב'? ו'אגרת בטחון'?
"ויותר מזה - המכס גובה 'אגרת בטחון' (על כל חבילה בשווי 500 דולר ומעלה - 46 שח. לא משנה אם היא עוברת חלק) - אבל מה שקורה כשהחבילה שלכם נעצרת לבדיקה בטחונית - חברות השילוח נאלצות לבצע שרשרת פעולות שכרוכות בהוצאות ועמלות שהן נאלצות לגבות מהצרכן - אגרת הבטחון לא מטפלת בזה... כלומר אנחנו נדפקים פעמיים! גם משלמים אגרות בכל מקרה ובחלק מהמקרים (במידה והחבילה נופלת לביקורת) נאלצים לשלם עוד אקסטרה (לא מעט) כסף!".