רשת ההמבורגרים ברגר קינג תחל למכור בישראל המבורגר ונאגטס מסויה אותן פיתחה חברת הפודטק הישראלית Meat.The End. בארה"ב הרשת מוכרת מנות של אימפוסיבל מיט, ובאירופה - יוניליוור מייצרת לה תחליפי בשר. המנות ייכנסו לרשת בשבוע הבא ויימכרו לראשונה בסניף בדיזנגוף סנטר, שיהפוך לטבעוני לשבוע.
המנות הן ווג'י וופר קציצה מן הצומח בלחמנייה שתימכר בכריך ב-29 שקל, או כארוחת Veggie Whopper עם צ'יפס או טבעות בצל ושתייה ב-48 שקל. אמנם המחיר זהה למנות הבשריות, אבל אין כאן בשורת מחיר מול המתחרות כי מקדונלד'ס כבר מוכרת המבורגר ביג ויגן ב-29 שקל, וארוחות ביג ויגן ב-48 שקל. גם בורגראנץ' מוכרת המבורגרים טבעוניים, וגם אצלה המחירים זהים - 29 שקל להמבורגר ו-48 שקל לארוחה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף ברגר קינג
סניף ברגר קינג
סניף ברגר קינג
(צילום: צביקה טישלר)
ברגר קינג תמכור גם וג'י נאגטס ב-6 יחידות ב-22 שקל, 9 יחידות ב-30 שקל ו-12 יחידות ב-36 שקל, או כארוחה עם צ'יפס או טבעות בצל ב-54-37 שקל. למתחרות אין אופציה דומה אך יש להן חטיפי תירס. ברגר קינג עושה זאת בתקופה בה שוק תחליפי הבשר נחלש בארה"ב, אבל צריכתם בישראל בעלייה. ברגר קינג נמצאת בבעלות חברת דלק שרכשה השנה 70% מהחברה, כשבשאר המניות מחזיק פייר בסנינו מי שהחזיר את המותג לישראל.
ומה לגבי שאר התפריט? בינואר 2022 הרשת העלתה מחירים בשיעור של 3%. ההתייקרות חלה על הארוחות למעט ארוחות ילדים, ארוחות שניצל וארוחות סלטים - שלא עלו. מחיר וופר היה 45 שקל ועלה ל-48 שקל - עלייה של כ-7%. גם מחיר המשקאות הקלים עלה. ברשת טוענים שלא מתוכננת כרגע עלייה נוספת.
"הרשת לא העלתה ולא תעלה מחירים", מדגישה קרן קופרמינץ, סמנכ"ל שיווק, סחר ופיתוח עסקי בדלק ישראל, לנוכח עליות המחירים בכל תחום המזון ובפרט במקדונלד'ס. "זאת החלטה של הרשת לא לייקר את התפריט. במקביל יש לנו תוכנית אסטרטגית לפתוח 23 סניפים עד סוף שנת 2023, כשכרגע יש לנו 9 סניפים ובעוד שבועיים ייפתחו שניים נוספים במצפה רמון ובטרמינל 1 בנתב"ג".