רשת מקדונל'ס שוב מעלה מחירי ארוחות בשקל. בסך הכל, הרשת ייקרה את הארוחות בשלושה שקלים בתוך שנה. גם מחיר ההגדלה של המנות עלה מחמישה שקלים לשישה שקלים - התייקרות של 20%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך למשל, ארוחת מק רויאל עלתה ב-2021 45 שקל, באפריל התייקרה ל-46 שקל, ביוני ל-47 שקל וכעת המחיר עומד על 48 שקל. בסך הכל, מדובר התייקרות של כמעט 7%. ארוחת המבוגרים הזולה ביותר ברשת: ארוחת ביג מק, שנמכרה לפני שבוע ב-37 שקל, נמכרת כעת ב-38 שקל והשלימה התייקרות השנה של 8.5%. נראה שכל הארוחות התייקרו, למעט ארוחות ילדים. הרשת גם ייקרה בסוף 2021 מוצרים בודדים בשיעור דומה.
1 צפייה בגלריה
מקדונלד'ס ישראל שוב העלתה מחירים. מימין: התפריט טרם העלאת המחיר האחרונה, לצד התפריט החדש
מקדונלד'ס ישראל שוב העלתה מחירים. מימין: התפריט טרם העלאת המחיר האחרונה, לצד התפריט החדש
מקדונלד'ס ישראל שוב העלתה מחירים. מימין: התפריט טרם העלאת המחיר האחרונה, לצד התפריט החדש
בסוף השנה שעברה, כאשר העלתה הרשת את המחירים בפעם השנייה בתוך שבועות ספורים, כתבה ללקוחותיה כי "החל מ-29.12.21 אנו מעלים בשקל את מחירי הארוחות, לראשונה מזה ארבע שנים. מחיר ארוחות הילדים לא יעלה ויישאר כפי שהיה בשבע השנים האחרונות". בנוסף, הרשת האשימה בין היתר את המיסים החדשים על משקאות ממותקים ועל כלים חד-פעמיים בעליות המחירים והדגישה כי "מחיר המים המינרלים לא ישתנה".
לפי הרשת, בין הסיבות הנוספות לעלייה הקודמת של מחירי הארוחות והמשקאות הן: "עליית שכר של כ-6% בממוצע החל מינואר 2022 ועליית המחירים של כמעט כל חומרי הגלם".
כאשר העלתה מחירים כמה שבועות קודם לכן, הרשת טענה כי "משמעות עליית המחירים - פחות מרבע אחוז מהמכירות. מחירי הארוחות שמהוות את עיקר המכירות של מקדונלד'ס נשארו כפי שהיו". אולם, זמן קצר לאחר מכן היא העלתה כאמור גם את מחירי הארוחות.
בתגובה להתייקרות האחרונה, טענה הרשת כי "חלק מהארוחות התייקרו בשקל. מדובר בעלייה משוקללת של כאחוז בלבד בתפריט, שנובעת מהתייקרות עלויות המזון. מחיר ארוחות הילדים, למשל, לא השתנה".