שסטוביץ מייקרת מוצרים בעד 15% למרות ההבטחות למנוע העלאות מחירים. עם זאת, לא מדובר במותגים הפופולריים ביותר שלה.
החברה, שהיא אחת מהיבואניות הגדולות בישראל, תעלה מחירים כבר ב-1 באוגוסט ל-10% ממוצרי המזון והטואלטיקה שלה. גם דיפלומט, יבואנית גדולה הנוספת, הודיעה לאחרונה על העלאת מחירים של רבים ממוצריה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מותגי מאסטר שף שמייבאת שסטוביץ
מותגי מאסטר שף שמייבאת שסטוביץ
מותגי מאסטר שף שמייבאת שסטוביץ
(צילום: אפרת אשל)
בין השאר יתייקרו רבע מהמוצרים של מותג מאסטר שף (רטבים, אורז בסמטי, אורז יסמין, קרוטונים, שקדי מרק, אטריות להקפצה) ב-6%-9%; מוצרי טונה ריו מארה (מותג שמחזיק ב-7% נתח שוק ומוצריו יקרים ממילא) יתייקרו ב-13%-10%; שליש מפריטי צ'וקטה (מותג ממתקים שמחיריו נמוכים יחסית למתחרים) יתייקרו ב-14%-5%; מוצרי בלונס (מוצרי טיפוח) יתייקרו ב-7%, ומתוך מוצרי תחליף הקפה לארו יתייקרו שני פריטים ב-15%.
לא יתייקרו: מוצרי קולגייט ששולטים בקטגוריית משחות השיניים, פסטה ברילה, טמפוני או.בה (מהיחידים ללא מוליך בישראל), ספיד סטיק (ממותגי הדאודורנט החזקים ביותר), מוצרי הטיפוח של נוטרוג'ינה, תחתוניות קרפרי ומוצרי הניקיון של אג'קס בין היתר.
משסטוביץ נמסר כי מדובר בהעלאה נקודתית בלבד של כ-10% מכלל מוצרי המזון והטואלטיקה של החברה, כאשר גם עלייה זאת היא בשיעור חלקי בלבד ביחס להתייקרויות הכבדות שהחברה סופגת מזה תקופה ארוכה.
יוני שסטוביץיוני שסטוביץ, הבעלים והמנכ"ל
החברה כבר הודיעה שתעלה מחירים השנה, אך בפברואר נפגשו ראשי שסטוביץ עם שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי בנושא התייקרות מוצרי החברה המתוכננת. ראשי שסטוביץ' פירטו לשרה את הסיבות הגלובליות לעליות המחירים, שהתייקרו לעתים גם במאות אחוזים, בכל אחד ממקטעי שרשרת הייצור.
הם נענו לבקשת השרה והודיעו כי הם משעים את עליות המחירים במותג מאסטר שף עד לאחר פסח, וכמו כן יפעלו מול חברת ברילה העולמית, על-מנת לקבל הקלות שיועברו ישירות לצרכנים.
גם דיפלומט כאמור הודיעה על העלאת מחירים משמעותית לאחרונה. בין המוצרים שלה שיתייקרו ביותר מ-20% יהיה אפשר למצוא את מותגי השמפו והמרכך הד אנד שולדרס של פרוקטר אנד גמבל וגם מוצרי פנטן. בנוסף יתייקרו באחוזים בודדים עד דו ספרתיים: אריאל, טייד, פיירי ומוצרי מזון כמו סטארקיסט אוריאו ומילקה - כולם ביבוא או בהפצה של חברת הענק דיפלומט.
קימברלי קלארק ישראל הודיעה אתמול על התייקרות שנייה השנה. החברה תעלה מחירים בשיעור של בין 5.5% ל-9.6% על מרבית מוצריה, כשרק מוצרים בודדים לא יתייקרו. ההתייקרות שמיועדת לרשתות השיווק והמרכולים תיכנס בתוקף ב-14 באוגוסט. ברשתות השיווק עדיין לא קיבלו פירוט מהחברה בכמה יתייקר כל מוצר ומוצר.