רשות המיסים פותחת היום (א') את האפשרות להגשת תביעות מקוונות לפיצויים של עסקים שנפגעו במבצע "עלות השחר" ותפרסם את ההנחיות והטפסים המקוונים להגשת התביעה. זאת לאחר שבשבוע שעבר חתם שר האוצר אביגדור ליברמן על התקנות לפיצוי עסקים בגין נזק עקיף שנגרם בעקבות המבצע הצבאי, כולל בימי טרום המבצע (החל מה-2 באוגוסט), כאשר הכניסה לחלק מהיישובים נאסרה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
כבישי העוטף נפתחו הבוקר
כבישי העוטף נפתחו הבוקר
חסימות הכבישים בעוטף עזה במבצע "עלות השחר"
(צילום: נדב אבס)
מתווה הפיצויים, שאושר על ידי ועדת הכספים, כולל מסלול שכר עבודה - פיצוי של 460 שקל ליום בגין אובדן שכר עבודה ששולם לעובדים המתגוררים במרחק של עד 40 ק"מ מהרצועה. עוד כולל המתווה מסלול אדום ליישובי הספר והקלות לעובדים הגרים עד 7 ק"מ מהרצועה, עובדים עם מוגבלות והורים לילדים עם מוגבלות.
בשל המאפיינים הייחודיים של ענף החקלאות ניתן מענה ייעודי לעוסקים בענף החקלאות הממוקמים באיזור של עד 7 ק"מ מהרצועה, המסתמך על מספר העובדים בשטח החקלאי ומידת הקרבה של השטח לרצועה. עוד כולל המתווה פיצוי נוסף לגבי ניזוק שהוא בית אוכל, אולם שמחות, גן אירועים, מוסד תרבות ופנאי, בית מלון, פנסיון, בית מרגוע, בית הארחה או אתר תיירות, בגין נזק שמקורו בחומרי גלם שהתקלקלו.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שר האוצר ליברמן
(צילום: יונתן זינדל)
לפני כמה ימים הרחיבה ועדת הכספים את רשימת היישובים שזכאים לפיצוי על ימי ההערכות בטרום מבצע "עלות השחר". מדובר בעובדים המתגוררים ביישובים בהם נאסרה כניסה ויציאה או שהוטלו עליהם הגבלות תנועה בשלושת הימים שטרום המבצע. הגדרת הזכאות קובעת כי זו תכלול עובד המתגורר ביישוב שנאסרה הכניסה אליו והיציאה ממנו במהלך התקופה האמורה, או יישוב שהגישה אליו הוגבלה.
לצד היישובים שכבר נכללו בזכאות זו בתקנות המקוריות - כרם שלום ונחל עוז, התווספו היישובים הבאים: במועצה האזורית שער הנגב – ארז, ניר עם, מפלסים, כפר עזה, גבים, אור הנר ואיבים. במועצה אזורית חוף אשקלון – נתיב העשרה, זיקים, יד מרדכי וכרמיה. במועצה אזורית אשכול – כיסופים, חולית, סופה, נירים, ניר עוז, עין השלושה, ניר יצחק, בארי, מגן ורעים. במועצה אזורית שדות נגב – סעד ועלומים. בנוסף נכלל גם מערב העיר שדרות.
פורסם לראשונה: 15:18, 29.09.22