בית המשפט הפדרלי לענייני פשיטת רגל בניו יורק ארה"ב, ציווה הבוקר (ה') על תפיסה וניהול של נכסים של מייק בן ארי, שעזב את ישראל לאחר שנחשד בהונאה של 1,000 משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
צווי ההקפאה והתפיסה, מתייחסים לרכוש פוטנציאלי שאיננו ידוע בשלב זה, ניתנו על ידי שופטת הפירוקים, שלי צ'פמן, בבית המשפט הפדרלי לפשיטת רגל במחוז מנהטן, וזאת לבקשת עוה"ד הישראלי ליאור דגן המכהן כנאמן לנכסי בן ארי.
1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
עו"ד דגן, ביחד עם עורכות הדין סיוון לב ודבורי ביטון זיני ממשרדו (FWMK), הגיש את בקשותיו לסעדים זמניים במסגרת בקשה שלו, שהוגשה על ידי פירמת עורכי הדין מניו יורק הנקראת Seiden LAW GROUP, לתת צו הכרה בארה"ב. זאת, בעקבות פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שמינה את דגן כמפרק של חברת EGFE ישראל וכנאמן לנכסי בן ארי, ולהסמיכו לפעול כנאמן בארה"ב לאיתור, תפיסה ומימוש של נכסי החייב בן ארי לטובת כלל ציבור המשקיעים .
כזכור, בן ארי נעצר בתחילת אפריל השנה על ידי חוקרי הרשות לניירות ערך ושוחרר בערבות בנקאית של שני מיליון שקל, אך הוא עזב את הארץ לחו"ל. 685 נושים המיוצגים על ידי עוה"ד איתן ארז ומור בן שושן טוענים לחוב של כ-600 מיליון שקלים של בן ארי כלפיהם.
מאז מינויו של עו"ד דגן מתנהלות בדיקות במספר מדינות ועורכי הדין ליאור דגן ואיתן ארז, המייצג את קורבנותיו של בן ארי, אף נסעו בשליחות הנושים ובית המשפט למונטנגרו ולמספר מדינות נוספות כדי לאתר ולתפוס רכוש של בן ארי ולבצע פעולות נוספות.
בא כוח הנושים, עו"ד איתן ארז: "מדובר בעקיצת הפונזי הגדולה ביותר שנעשתה אי-פעם במדינת ישראל, כאשר כמעט כל הרכוש הוברח אל מחוץ לגבולות ישראל ".
השופטת צ'פמן קבעה דיון בתיק העיקרי בבקשה להכרה בפסק הדין הישראלי של השופט חגי ברנר ליום 14.9.21.