ענקיות הטכנולוגיה מעכבות את החזרה של העובדים למשרדים בצל ההתפשטות המחודשת של הקורונה: אחרי הודעות דומות של חברות אחרות בשבועיים האחרונים, גם אמזון הודיעה אתמול (חמישי) כי העובדים ימשיכו לעבוד מהבית עד ינואר 2022.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה, שבסיסה בסיאטל, מסרה כי היא דוחה את החזרה למשרד עד 3 בינואר 2022, לאחר שההנחיה הקודמת שלה קבעה שהעובדים יחזרו למשרדים בעוד חודש, ב-7 בספטמבר.
2 צפייה בגלריה
גוגל ואמזון
גוגל ואמזון
גוגל ואמזון
(צילום: רויטרס, shutterstock)
"אנחנו כל הזמן ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי התפשטות המגפה ולהתאים את ההנחיות שלנו לפי המצב", מסרה החברה בהודעה לעובדים. אמזון אמרה לרויטרס כי בריאות העובדים היא בראש סדר העדיפויות שלה, וכי היא תמשיך לדבוק בהנחיות השלטון לחזרה בטוחה למשרדים.
הזינוק בנתוני התחלואה בקורונה בגלל התפשטות זן הדלתא גרם לענקיות טכנולוגיה אמריקניות לדחות את התוכניות שלהן לפתיחת המשרדים מחדש. ארצות הברית מדווחת על הממוצע היומי הגבוה ביותר של הדבקות, העומד על 94,810 נדבקים ביום. מעל 600 אלף איש נפטרו בארצות הברית בעקבות הקורונה.
בשבוע שעבר גם גוגל הודיעה כי תדחה את החזרה למשרדים עד 18 באוקטובר, וטוויטר מסרה כי תסגור משרדים שכבר נפתחו מחדש.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט סיאטל
מיקרוסופט סיאטל
גם מיקרוסופט הודיעה שתדחה את החזרה למשרד, ושתחייב את העובדים שיחזרו למקום העבודה להתחסן. משרדי החברה בסיאטל
(צילום: Shutterstock)
מיקרוספוט, שמשרדיה יושבים גם כן במדינת וושינגטון בסמוך למשרדי אמזון, עדכנה אתמול כי התאריך המוקדם ביותר לחזרת העובדים למשרדים יהיה ב-4 באוקטובר. בנוסף, הצטרפה החברה לשורת חברות טכנולוגיה המחייבות את העובדים שחוזרים למשרד להתחסן.
"החל מספטמבר נדרוש הוכחת חיסון מכל העובדים, הספקים והאורחים הנכנסים למבני מיקרוסופט בארצות הברית", אמרה החברה לסוכנות הידיעות AFP.
גם גוגל ופייסבוק אמרו בשבוע שעבר כי עובדים שיחזרו למשרדים יצטרכו להתחסן נגד הקורונה. "כל מי שירצה להגיע לעבוד בקמפוסים שלנו יצטרך להתחסן", אמר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי.
גוגל ופייסבוק היו בין החברות הראשונות בעולם שנטשו את הקמפוסים בתחילת השנה שעברה, ואפשרו לאנשים לעבוד מרחוק ולא להסתכן בחשיפה לנגיף במשרדים.

ענקיות הטכנולוגיה מיישרות קו

ההודעה של אמזון על הארכת תקופת העבודה מהבית, שבוע לאחר ההכרזות של הענקיות האחרות, משקפת את הקרב על הטאלנטים הטכנולוגיים בחברות אלה - כאשר האפשרות לעבוד מהבית הפכה להיות חלק מהתנאים שהמועמדים מחפשים.
החברה אמרה בתחילת השנה כי היא מתכננת לחזור ל"עבודה ממקודת משרד", אך עד מהרה היא חזרה בה והודיעה שתדרוש הגעה למשרדים שלוש פעמים בשבוע בלבד, בעקבות התחרות מצד החברות האחרות שהציעו מדיניות חזרה לעבודה גמישה יותר.
גם חברות ההייטק בארץ מדווחות כי מאז הקורונה הדרישות של המועמדים החלו לכלול את האפשרות לעבוד מהבית ולא רק מהמשרד, כאשר מנהלות הגיוס מספרות כי לפני המגפה עבודה מרחוק בכלל לא הייתה על הפרק. באתר הדרושים אולג'ובס חלה עלייה של מאות אחוזים בהיצע המשרות שמעסיקים הגדירו כמתאימות לעבודה מהבית.
בתוך כך המעסיקה הגדולה ביותר בישראל, הלא היא המדינה, הודיעה אתמול על הנחיות חדשות בנוגע למדיניות העבודה מהמשרד. במכתב שהופץ לעובדי המדינה נמסר כי עובדי השירות הציבורי יעברו לעבודה במתכונת מצומצמת של 50% נוכחות פיזית בו-זמנית של עובדים, וזאת כחלק מהצעדים עליהם הוחלט במסגרת הגבלות הקורונה החדשות.
לשם כך, צוין, "ניתן יהיה להגדיל את מספר הימים של עבודה מרחוק המפורטים בהנחיית נציב שרות המדינה בדבר עבודה מהבית/מרחוק". בנוסף הוחלט על צמצום קבלת הקהל הפרונטאלית והוטל איסור גורף על הגעת ילדים למשרדי הממשלה.