מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, ימונה לפרויקטור האזרחי במלחמה תחת הקבינט החברתי כלכלי שבראשו עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ותפקידו יהיה לתאם בין משרדי הממשלה השונים. זאת לאחר העיכובים במינוי לתפקיד בשל ויכוחי סמכויות וקרדיט, כשמנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי רצה להשאיר את הנושא במשרדו.
שפיגלר יעמוד בראשו של גוף על משרדי מתכלל לניתוב עבודת הממשלה לפתרון בעיות וצרכים ששיעלו מהשטח והתקציב לצורך כך יעמוד על 15 מיליארד שקל.
המועמד הראשון לתפקיד היה מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר אודי אדירי, אך מינויו לא יצא לפועל מסיבות בירוקרטיות. המינוי של שפיגלר יהיה קל יותר מבחינה זו, משום שהוא כבר עובד מדינה, אך הוא ישאיר את חברת החשמל ללא מנכ"ל במשרה מלאה.
1 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
(צילום: יובל חן)
שפיגלר כתב היום לעובדי חברת החשמל: "בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו, התבקשתי ע"י שר האוצר להרתם במקביל להמשך תפקידי כמנכ"ל חברת החשמל, לתכלל כפרויקטור את הפעילות החברתית כלכלית שמבצעים משרדי הממשלה, בתקופה זו.
"בכפוף לאישור הדירקטוריון, בכוונתי להיעתר לפנייה, ולהמשיך לנהל את החברה ביחד עם חברי ההנהלה ובעיקר איתכם העובדות והעובדים, כמי שרואה את החובה וצו השעה, להתייצב לדגל ולסייע לתושבי המדינה. אני מבקש את תמיכתכם והבנתכם שאכן מדובר במטלה לאומית, הנוגעת לכל אחד מאיתנו. ביחד נמשיך לשרת נאמנה את כל התושבים, ונדאג לאספקת חשמל רציפה ואמינה, כחלק מהביטחון האנרגטי של המדינה".
גורמים בכירים אומרים שמדובר במינוי בעייתי מכיוון ששפיגלר לא הסתדר בעבר עם אנשי אגף התקציבים באוצר, וזאת עוד מאז התקופה שהיה מנכ"ל הביטוח הלאומי.
נזכיר כי בסוף השבוע האחרון אישר הקבינט החברתי כלכלי את הקמת המנהלת לשיקום עוטף עזה, שבראשה יעמוד תא"ל במיל' משה אדרי, שמכהן כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית. מנהלת לשיקום ולפיתוח חבל "התקומה" (שמו החדש של עוטף עזה) ואוכלוסייתו נועדה להוות מנהלת ייעודית לתקופה של חמש שנים, שתישא באחריות ובכלל הסמכויות הנדרשות לצורך ניהול וביצוע פעולות לשיקום ולחיזוק חבל "התקומה" ואוכלוסייתו בטווח המיידי, הבינוני והארוך. תקציב הפעילות המיידי הראשוני שיועמד לטובת הפעילות של המנהלת עומד על מיליארד שקל.