שוב מחסור חריף בחלב תנובה בקרטונים, שצפוי להימשך בימים הקרובים. לאחר מכן יחול שיפור, אבל עדיין יהיה מחסור למשך השבועיים הקרובים, גם אם בעוצמה פחותה. בתנובה מעריכים את המחסור בכ-20% מכלל הכמות המסופקת בשגרה לרשתות המזון. הסיבה: עבודות תשתית במערך השילוח והלוגיסטיקה במחלבת רחובות, המייצרת את החלב בקרטונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ל-ynet ולממון נודע כי עבודות התשתית הצריכו עצירת קוי הייצור של קרטונים למספר ימים, ולאחר מכן ייקח עוד מספר ימים לבנות את המלאי. יחד עם זאת, יצור החלב בכדים ובשקיות ממשיך כסדרו.
1 צפייה בגלריה
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
(צילום: יריב כץ)
המחסור בתנובה משליך גם על החלב בקרטונים של טרה, שנהנה כעת מביקוש יתר, וגם בו מדווחים צרכנים על חוסר. החשש בתנובה הוא שהחוסר יגרום לצרכנים לאגור חלב, מה שעלול ליצור חוסר גדול אף יותר.
רק בחודש שעבר נרשם חוסר בחלב תנובה בקרטון ובחמאה, שעד היום קשה להשיגה. גם אז, הסבירה תנובה את המחסור בענייני תחזוקה וטענה כי אחת המכונות למילוי קרטונים הושבתה לצורך תחזוקה, אלא שבפעם הקודמת דיווחה תנובה על חוסר של 10%, בהשוואה למחסור חמור יותר בשיעור של 20% כעת, כאמור.
יש לציין כי מאז הפחיתה טרה את יצור החלב המפוקח מטעמי אי-כדאיות כלכלית. רק השבוע אמר מנכ"ל טרה בדיון בוועדת הכלכלה כי המחלבה מפסידה על המוצרים המפוקחים. במקביל, הלחץ על תנובה גבר והיא מספקת גם את המחסור שיצרה טרה.
למרות שאין חוסרים בשקיות ובכדי חלב, צורת האריזה המועדפת על הישראלים היא חלב בקרטון של 1 ליטר. תנובה, כזכור, היא היצרנית הגודלה של חלב ניגר והיא שולטת על 60% משוק זה.
מתנובה נמסר בתגובה כי "בעקבות עבודות תשתית במחלבת רחובות קיימים חוסרים חלקים בקרטוני חלב. תנובה עובדת מסביב לשעון לספק את הביקושים ומתעדפת חלב מפוקח לרבות ייצור מוגבר של כדי 2 ליטר ושל שקיות".