עוגיית לוטוס ליד הקפה במקום קוביית שוקולד: רשת ארומה החלה להוציא הבוקר (ג') ללקוחות משקאות חמים שלצידם עוגיית ביסקוויט לוטוס כתחליף לקוביית השוקולד שהרשת הציעה עד כה לצרכנים. זאת, בעקבות עצירת פעילות מפעל השוקולד של שטראוס עלית בשל זיהום סלמונלה. השוקולד שניתן לצרכנים בארומה מגיע ממפעל תופינית שקונה את חומר הגלם מעלית. הרשת מחלקת כשני מיליון כוסות קפה בחודש לפי הערכות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לוטוס הוא מותג שמיוצר במפעלי לוטוס בבלגיה ונקרא בעולם ספקולוס. מדובר באחד ממותגי העוגיות הנמכרים ביותר בישראל שהיבואנית שלו, דיפלומט, הודיעה לאחרונה שיתייקר ואז חזרה בה.
1 צפייה בגלריה
כוס קפה של ארומה עם עוגיית לוטוס במקום שוקולד
כוס קפה של ארומה עם עוגיית לוטוס במקום שוקולד
כוס קפה של ארומה עם עוגיית לוטוס במקום שוקולד
כרגע מדובר פיתרון לחודשים הקרובים, שכן מפעל השוקולד של שטראוס יהיה סגור לחודש עד שלושה חודשים, אך ייתכן שהמותג לוטוס יחליף את השוקולד באופן קבוע. ברשת שוקלים החלפה כזאת.
מדובר במכה נוספת לשטראוס, שכן המשמעות היא באובדן הכנסות לא מבוטל מפני שארומה היא רשת בתי הקפה הגדולה בישראל. מאז האיחוד של ארומה תל אביב וארומה ישראל יש ברשת 187 סניפים. לרשת גם 56 סניפים מחוץ לישראל.
שטראוס אמורה לנקות את מפעל השוקולד הגולמי ומפעל הממתקים שלה ולתקן את הליקויים שנתגלו בו בחודשים הקרובים. בין היתר: חדירת יונים, פעילות ללא מנהל בקרת איכות מזון, התעלמות מהתרעת יוניליוור על אינדיקציות לזיהום בחומר הגלם, שיפוץ שנעשה ללא שמירה על היגיינה מספקת והפשרה לא נאותה של שומן חלבי.
בעקבות הורדת כל מוצרי הממתקים והשוקולד של החברה מהמדפים, מכירות טבלאות השוקולד בשבוע שעבר, צנחו בכ-19% עת שטראוס ערכה ריקול ענק - אך חלקי. השבוע כבר אין מוצרי שטראוס על מדפי השוקולד והממתקים והיא תפסיד עקב כך למעלה מ-10 מיליון שקל בשבוע.
הנהנית העיקרית מהיעדרות שטראוס מהמדפים היא יוניליוור, עם מותג ורד הגליל שמכירותיו זינקו פי ארבעה ונראה שצרכנים רוכשים יותר חטיפי קליק מתוצרתו ומארזי שוקולד לאפייה. עוד מתחרים הם מוצרי פררו קינדר, מילקה של דיפלומט, מוצרי מרס, לינדט של סידס מותגים קטנים כגודייבה והמותג הפרטי של שופרסל ורמי לוי.