הריקול הענק של שטראוס מתרחב: בעקבות החששות מסלמונלה בפס ייצור שוקולד נוזלי במפעל בנוף הגליל, יוניליוור ישראל הודיעה הערב (ב') על איסוף יזום של מספר רב ממוצרי גלידת שטראוס, בהם מגנום, טילון, גילודנית ושוקובו. שטראוס מספקת שוקולד גם לחברות תופינית והגביע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, רשת בתי הקפה ארומה הודיעה כי תפסיק לחלק את קוביות השוקולד שלה שמוגשות לרוב ליד הקפה, שכן גם הן מיוצרות על ידי שטראוס.
2 צפייה בגלריה
גלידת מגנום
גלידת מגנום
גלידת מגנום
מחברת יוניליוור נמסר כי "בעקבות אירוע במפעל שטראוס-עלית, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, ועל אף ששטראוס-עלית אישרה בפנינו כי השוקולד שסיפקה לנו כחומר גלם נבדק ונמצא תקין ולמרות שהבדיקות שאנו ערכנו הראו כי מוצרינו תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על ביצוע 'ריקול' (החזרה) של מספר ממוצריה. זאת, כאמצעי של משנה זהירות.
"החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים המופיעים ברשימה. צרכנים שברשותם אריזות המסומנות בתאריכים המפורטים לעיל יכולים לפנות אל מוקד שיתוף הצרכנים של יוניליוור לקבלת מוצר חלופי", נמסר מיוניליוור.
חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכולוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה.
רשימה ארוכה זו מתווספת כאמור למגוון מוצרי שטראוס נוספים עליהם הוכרז ריקול מוקדם יותר היום, ביניהם:
  • טבלאות שוקולד פרה, בלונדי וספלנדיד שתוקפם פג בתאריך 1 באוקטובר 2022 עד 24 באפריל 2023.
  • חטיפי פסק זמן (מלבד כשר לפסח), ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות ומיני עדשים שתוקפם פג בין 1 בדצמבר 2022 עד 1 באפריל 2023.
  • חטיפי טעמי, אגוזי, כיף כף (מלבד כשר לפסח), אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד שתוקפם פג מ-1 ביולי 2022 עד 15 בינואר 2023.
  • רבע לשבע שתוקפו פג ב-1 במאי 2022 עד 15 בדצמבר 2023.
  • עוגת בראוניז פסק זמן ורולדות שתוקפם פג מ-10 ביולי 2022 עד 31 באוגוסט 2022.
  • וופל XL בטעם שוקולד שתוקפו פג ב-15 בנובמבר 2022 עד 1 בינואר 2023.
  • בונבוניירות איחולים מתוקים שתוקפם פג ב-21 בפברואר 2023 עד 9 באפריל 2023.
  • מילקי טופ עדשים כשר לפסח שתוקפו פג ב-26 באפריל, ב-3 במאי, ב-11 במאי, ב-12 במאי וב-16 במאי 2022.
מהחברה נמסר כי "שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד. החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו.
"שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה". עוד מסרה החברה כי היא מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים.
"חברת שטראוס מתנצלת בפני ציבור לקוחותיה. לבירורים ניתן לפנות באמצעות 'צור קשר' באתר https://www.strauss-group.co.il/cs_form או באמצעות שירות הצרכנים של שטראוס בטלפון 6860*".