מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת קפה ניידת פיקופרסו. ניתן להשיא בחנויות מתמחות ובחברת קפה לנדוור. מחיר: 439 שקלים.
קפה בשטח זה חובה גם אם אתם לא יועז הנדל. ברגיל, קפה שכזה הוא קפה שחור כי זה הכי קל. מרתיחים מים, מוסיפים קפה. אבל אם אתם לא חובבי הטורקי, או פשוט ממש רוצים את האספרסו שלכם, יש כיום מכונות שאשכרה עושות כוס אספרסו בשטח. פיקופרסו היא כזו ולא דורשת שום הטענה. איך היא? בדקנו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מכונת קפה ניידת פיקופרסו
מכונת קפה ניידת פיקופרסו
מכונת קפה ניידת פיקופרסו
(צילום: יח"צ)
חייבים להתחיל עם העיצוב. המכונה הזו נועדה לטיולים, וככזו היא חייבת להיות קומפקטית. העיצוב מסודר מעולה כך שכל החלקים יושבים אחד בתוך השני כאשר המכונה לא בשימוש, ונכנסים לנרתיק קטן, שבכיף יושב אפילו בתוך כיס המעיל. החלקים ברובם מרגישים עמידים מאוד. מתכת עמידה לכל הדברים שסופגים חימום.
לעומת זאת, הפלסטיק שמכסה את הפילטר למשל, נראה מזן הפלסטיק היותר עמיד ועדיין התקפל והתכווצ'ץ' תוך כדי שימוש, וקצת נתן תחושה שעלול להיהרס.
המכונה מגיעה עם 14 חלקים. פילטר כמובן, מיכל מים, מכסה, אבל גם דוחסן, מברשת ניקוי ומין בוחשן שנועד לפזר את הקפה בתוך הפילטר. את הבוחשן הזה איבדנו די מהר, ודי ברור שבטבע החלקים הקטנים יכולים ללכת לאיבוד בקלות. חוברת ההסבר יעילה למדי, אם כי חלום שלי שבכל ארץ יישלח המוצר עם חוברת בשתי שפות מקסימום. החוברות העבות שקיימות היום יוצרות תחושה של סיבוך.
אז איך זה עובד? מרתיחים מים (כן, עדיין תצטרכו לסחוב איתכם פינג'ן או סיר קטן), שופכים לחלק שנועד למים, ואז לוחצים על ידית הלחיצה עד שכל המים יוצאים. כך המכונה חמה מספיק לייצר אספרסו. מומלץ לשפוך את המים לתוך הכוס בה תשתו, כך הכוס תהיה חמה וכל בריסטה יודע שעדיף להכין אספרסו בכוס שחוממה מראש.
אחרי השלב הראשוני הזה לוקחים קפה טחון וממלאים הפילטר. הפיקופרסו מכילה עד 18 גרם קפה, שווה ערך להכנת שתי כוסות של 25 מיליליטר, כלומר פעמיים אספרסו קצר, או כוס אחת של אספרסו כפול. בעזרת הדוחסן משטחים את הקפה. אם תרצו רק אספרסו אחד ותשימו פחות קפה, הדוחסן לא מצליח להיכנס מספיק עמוק כדי לשטח את הכמות הקטנה. אז או שתסתדרו אם איך שיוצא כשהעסק לא משוטח, או שתמלאו לשניים. עכשיו שוב ממלאים מים במיכל, מחברים מחדש את הפילטר למטה ומתחילים ללחוץ על הידית. תוך שמונה לחיצות הקפה מתחיל לצאת, אך אז צריך לחכות עשר שניות כדי לתת למים לשקוע בתוך הקפה, ואז לוחצים שוב. הלחיצה היא מה שעושה את האספרסו לאספרסו.
למי שלא מכיר, אספרסו נוצר על ידי מים שעוברים בלחץ דרך הקפה. הלחץ של המכונה מספק להוציא קפה קרמי, עשיר בניחוחות, מה שמכנים – מקצועי. הניקוי של המכונה קל למדי גם אם אתם לא ליד כיור. קצת שטיפה במים והכל מסתדר, ואז רק לקפל הכל ולהמשיך במסע.
לסיכום, אחלה אספרסו בטבע ממכונה שמעוצבת נהדר. עם זאת, כמות חלקים והשטיפה המקדימה הופכים אותה להיות קצת מסובכת, מה שעלול להיות מעיק כשרוצים קפה של בוקר. בנוסף, אחרי לא מעט עבודה יש לכם שתי מנות אספרסו קטנות. אם אתם מכורים לאספרסו שלכם, לכו על זה, אם אתם רוצים כוס קפה גדולה, תמשיכו בשיטת היועז הנדל.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.