לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה השבוע תביעה בסך כתשעה מיליון שקל נגד קבוצת עזריאלי. זאת בטענה לאי תשלום דמי תיווך בגין עסקת נדל"ן. התביעה הוגשה על ידי המתווך תומר שקלים וחברת טוטאל בנפיט נדל"ן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התביעה טוענים התובעים באמצעות עו"ד גונן קסטנבאום כי "תביעה זו עניינה בהפרת התחייבותה של קבוצת עזריאלי לתשלום דמי תיווך לתובעים, בגין עסקה בה רכשה קבוצת עזריאלי את הזכויות בשני מגרשים במתחם צפון גלילות ברמת השרון, הנפרשים על פני שטח של 26 דונם ובגין עסקה להשכרת חלק עיקרי מהמקרקעין שנרכשו לצד שלישי".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
התובע טוען כי באפריל 2020 פנה אל קבוצת עזריאלי והציג בפניה את המידע לעסקה פוטנציאלית לרכישת המקרקעין תמורת סך של 300 מיליון שקל, ולטענתו קיבל את הסכמת הקבוצה לתשלום דמי תיווך בגין עסקה זו, ככל שתושלם, בשיעור של 0.7%. עוד טוען התובע כי הוא זכאי לדמי תיווך בגין עסקאות השכרת המקרקעין בגובה דמי שכירות לחודש אחד.
לטענת התובע, במאי 2021 העסקה לרכישת המקרקעין הושלמה וקבוצת עזריאלי רכשה את המקרקעין תמורת סך של 350 מיליון שקל. התובע טוען כי דרישתו לקבל דמי תיווך נדחתה וקבוצת עזריאלי התנערה מתשלום דמי התיווך.
לטענת התובע: "הנתבעת מנסה לבסס את היעדר חובתה לתשלום דמי תיווך לתובע מאחר שבסופו של יום אותה עסקה שהציע ותיווך בה התובע לבשה חליפה מעט שונה של רכישת מניות השליטה של בעלת הזכויות במקרקעין, חלף רכישת המקרקעין ישירות". טרם הוגש כתב הגנה.