כאב ראש חדש ליו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ ולמנכ"ל בועז לוי: יו"ר ועד עובדי החברה, יאיר כץ, יבקש הבוקר (א') ממועצת העובדים להכריז על סכסוך עבודה חדש בחברה. העילה: דרישת הוועד להעלות את התגמול שמקבלים עובדי החברה שיוצאים לנסיעות עבודה בחו"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוועד העלה את הדרישה עוד במרץ, לאחר שהתברר לעובדים כי אלביט ורפאל משלמות לעובדיהן שיוצאים לנסיעות כאלה יותר משהתעשייה האווירית משלמת לעובדיה. כך קורה שכאשר מתקיימים בחו"ל הדרכות וניסויים במערכות שמשותפות לתע"א ולרפאל למשל, כמו מערכת הספיידר, שם רפאל היא הקבלן הראשי אך התעשייה האווירית מספקת את המכ"ם, יוצאים יחד עובדים משני המפעלים, ועובדי תע"א מקבלים תגמול נמוך יותר.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)

גובה התגמול משתנה בהתאם ליעד הנסיעה, על נסיעה לניסוי בהודו יקבלו עובדי תע"א תגמול גבוה יותר מנסיעת עבודה לפריז, אבל הוועד טוען שהעובדים מופלים גם בגובה דמי האש"ל ובעיקר במספר השעות הנוספות שהם מקבלים על נסיעות כאלה.
מאז עלתה הדרישה ניהלו הנהלת התע"א והוועד מו"מ בסוגייה, ואף הגיעו להסכמות עקרוניות. רק המועד להחלת התעריפים החדשים לא נקבע: בוועד דרשו תשלום רטרואקטיבי מאז חודש מרץ, בהנהלה מסרבים. כחלק מהשיחות אף המריאו יחד כץ וסמנכ"ל משאבי אנוש בתע"א, ברק שטרוזברג להודו כדי לבחון את תנאי עבודתם של עובדי החברה במדינה.
הבוקר תתבקש מועצת העובדים לאשר כי עד להגעה להסכם בנושא, יפסיקו עובדי התע"א לצאת לנסיעות עבודה החל מחודש יולי. מעבר לנסיעות מתוכננות להדרכות ללקוחות החברה, מתקיים בחודש הבא גם הסאלון האווירי הבריטי, האיר טאטו, אירוע שיווקי חשוב לחילות האוויר האירופיים שקיבלו בעקבות המלחמה באוקראינה תקציבי רכש חדשים, שבו אמורה התע"א להציג את המל"טים, מערכות ההגנה האווירית והמודיעין שלה.
בהנהלת התעשייה האווירית סרבו להגיב.