דירות במקום פרדסים: קבוצת גבאי הודיעה כי השלימה עסקה לרכישת קרקעות חקלאיות מחוכרים פרטיים בשכונת עיר היין באשקלון, במסגרתה היא מתכננת להקים פרויקט מגורים שיכלול 386 יחידות דיור לצד מרכז מסחר ותעסוקה בשטח של כ-4,000 מ"ר. על פי הודעת הקבוצה, היקף ההשקעה הכולל עומד על כ-617 מיליון שקל והצפי להכנסות מהפרויקט נאמד ב-824 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הקבוצה, באמצעות חברת הבת גבאי מניבים, דיווחה אתמול (ג') לבורסה כי מולאו התנאים המתלים לרכישת הקרקע במסגרת עסקת השבה. הכוונה היא שגבאי רכשה מהחוכרים, שהתאגדו בעבר במסגרת יוזמת "פרדס בחיסכון", את האפשרות לרכוש את הקרקע מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בפטור ממכרז ובתמורה שילמה כ-10 מיליון שקל. בהמשך תקבע המדינה באמצעות שמאי מה שווי הקרקעות ואיזה סכום על הקבוצה לשלם למדינה. כאמור, בגבאי מעריכים כי היקף ההשקעה, כולל שווי הקרקע והקמת הפרויקט, יעמוד על למעלה מ-600 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
עיר היין אשקלון
עיר היין אשקלון
עיר היין אשקלון
(צילום: עמי לאור)
"פרדס בחיסכון" היה פרויקט הסתדרותי משנת 1955 שנועד לאפשר לפועלי המושבות לרכוש זכויות חכירה בקרקעות לשם עיבוד פרדסים שנרכשו מרשות הפיתוח וקק"ל אנגליה. עד היום מחזיקים רבים בקרקעות מכוח אותם הסכמים. כאמור, הקבוצה רכשה מאותם חוכרים באשקלון את הזכויות על הקרקע.
המתחם הוכרז כמתחם מועדף לדיור, כך שהוא צפוי לעבור הליך מזורז של אישורים על ידי ועדות התכנון. בקרקע חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת למגורים, והקבוצה דיווחה כי תפעל בחודשים הקרובים להתקשר עם רמ"י בהסכמי חכירה ב-4 מגרשים סמוכים. להערכת הקבוצה, בכפוף להשלמת תכנון מפורט לטובת הוצאת היתרי בנייה, הצפי מהכנסות עבור הנכס המניב, שיישאר בבעלותה, יעמוד על כ-5 מיליון שקל בשנה.
לקבוצה פרויקט נוסף בבנייה בעיר היין באשקלון, שכולל 354 יחידות דיור ב-6 בניינים בני 14 קומות, המוקם במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן", כאשר 30% מהדירות מיועדות לשוק החופשי. כמו כן, החברה מקדמת בשכונת ברנע פרויקט בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור, מתוכן אוכלסו עד כה 700 דירות, וכן פרויקט נוסף של דיור מוגן בשכונת הסיטי. קבוצת גבאי נוסדה על ידי שמשון גבאי בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת ובנתה עד כה כ-6,000 יחידות דיור ברחבי הארץ. כיום יש לה כ-1,500 דירות בביצוע ב-14 פרויקטים, וכן למעלה מ-20 אלף דירות בשלבי תכנון שונים.
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי, מסר: "העסקה בוצעה לאחר מו"מ ארוך, ולבסוף רכשנו את הקרקע באחת השכונות הגדולות והמתפתחות בעיר. אנחנו תרים כל העת אחר עסקאות קרקע חדשות, בעיקר באזורים הפנויים לבנייה מיידית, על מנת להגדיל את מלאי יחידות הדיור של החברה".