ד"ר טל זקס מונה לחבר דירקטוריון בטבע, כך הודיעה היום (ו') החברה. זקס, המנהל הרפואי הראשי של מודרנה, שהודיע על פרישתו מהחברה בסוף ספטמבר, יחל את כהונתו כדירקטור בחברת טבע ב-1 באוקטובר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זקס יכהן כדירקטור בלתי תלוי בטבע ומינויו יהיה בתוקף עד לאסיפת השנתית של בעלי המניות ב-2022. שכרו יהיה זהה לשכרם של יתר הדירקטורים הבלתי-תלויים בטבע. בנוסף, יהיה חבר בוועדת המדע והטכנולוגיה של החברה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר טל זקס
ד"ר טל זקס
ד"ר טל זקס
(צילום: AP)
זקס, 55, כיהן בשנים 2010-2015 במספר תפקידי פיתוח בכירים ב'סאנופי', ביניהם כסגן נשיא בכיר וראש תחום האונקולוגיה העולמית. בשנים 2008-2010 כיהן כסגן נשיא למחקר קליני, אונקולוגיה בחברת 'ספלון'. בשנים 2004-2008 שימש כמנהל, פיתוח קליני ו-Translational Medicines ב-GlaxoSmithKline. בשנים 1996-1999 היה עמית פוסט-דוקטורט במכון הלאומי לסרטן.
בנוסף, שימש גם כפרופסור-נספח לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה מאז 2004 וכפרופסור-נספח לרפואה במרכז הרפואי טאפטס מאז 2017. הוא כיהן בדירקטוריון Adaptimmune Therapeutics plc מאז 2016.
ד"ר זקס קיבל את תואר הרפואה והדוקטורט שלו מאוניברסיטת בן גוריון בישראל, וערך את מחקר הפוסט-דוקטורט שלו במכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב. כמו כן, השלים זקס הכשרה קלינית ברפואה פנימית בבית החולים של אוניברסיטת טמפל, ולאחר מכן זכה במלגה באונקולוגיה רפואית באוניברסיטת פנסילבניה. הוא זכה גם בתואר דוקטור כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

"בעולם יכולים ללמוד מישראל"

בראיון לאולפן ynet, שהתקיים בינואר השנה, סיפר זקס כי הוא "מאוד גאה שישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם שהתגייסה לרכש מוקדם של כל החיסונים, גם שלנו וגם של פייזר, ועומדת בשורה הראשונה כיום מבחינת היכולת לחסן את אזרחיה".
"לחיסון שלנו יש יתרון מסוים מבחינה לוגיסטית", הסביר אז זקס, "אפשר לשמור אותו בקירור פחות עמוק, אפילו בטמפרטורת החדר לכמה שעות". בנוגע למבצע החיסונים הישראלי אמר זקס כי "משרדי בריאות רבים בעולם יכולים ללמוד ממנו". כשנשאל, בזמנו, על ההצעות לתת רק מנת חיסון אחת במקום שתיים, אמר כי "הוא מבין את מקור ההצעה. משרדי הבריאות מנסים לחסן את האוכלוסייה כמה שיותר מהר. אך כמדען, חשוב שנלך בעקבות הנתונים המדעיים".