1 צפייה בגלריה
טל זקס מנהל הרפואי של חברת מודרנה
טל זקס מנהל הרפואי של חברת מודרנה
ד"ר טל זקס
(צילום: AP)
ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של חברת מודרנה, יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן על הובלת פיתוח החיסון נגד קורונה. התואר יוענק לו בטקס שיתקיים בחודש מאי הקרוב באירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה.
נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, בישר אתמול לד"ר זקס בשיחה טלפונית על הבחירה בו. "דרך תואר זה אנו מבקשים להביע את ההערכה העמוקה שאנו רוחשים לכל אחת ואחד מאנשי הצוות המסור והמרשים שאתה מוביל, בעבור עשייתכם מצילת החיים, עשייה שהביאה תקווה עמוקה לכל תושבי תבל וגאווה עמוקה ומיוחדת לכל אזרחי ישראל, שרואים בך בצדק אחד משלנו", אמר צבן לזקס.
עוד אמר: "לא הרבה פעמים זוכה אדם לקצור פירות היסטוריים שכאלו ולפגוש בצורה כל כך מרגשת בהשפעתם האדירה של מעשי ידיו".

ד"ר זקס אמר: "אני נרגש ואסיר תודה לוועדת הבחירה. מפעל חיי וחיי עמיתי מתבטא בתרגום המדע לרפואה, תרגום שהצלחתו תלויה בשילוב של מצוינות מדעית עם תובנות מוסריות. אני גאה במיוחד לקבל את התואר מאוניברסיטת בר אילן, מאחר שהיא מייצגת עבורי את כור ההיתוך של השילוב הזה בהיבט יהודי וציוני שהוא ייחודי בעולם וקרוב לליבי".
החיסון שפיתחה מודרנה מבוסס על טכנולוגיה מוכרת בעולם הרפואה משנות ה-90, אך חדשנית בעולם החיסונים. במסגרת פיתוח חיסון מבוסס mRNA מודרנה הייתה הראשונה שיצאה לניסוי קליני במרץ 2020 והפכה את הטכנולוגיה הזו לפתרון מוביל נגד הווירוס.

מחווה גם למנכ"ל פייזר

לפני שבועיים הודיע נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, כי המוסד יעניק תואר ד"ר לשם כבוד לשנת 2021 למנכ"ל ויו"ר חברת פייזר, ד"ר אלברט בורלה, בעקבות פיתוח החיסון החדשני נגד נגיף הקורונה של החברה, שצפוי להוות מופת לפיתוח מגוון רחב של טיפולים מבוססי mRNA.
"ד"ר בורלה הוביל את המאמץ המורכב לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה בזמן שיא", הסביר אז סיון. "ב-27 שנות עבודתו בפייזר הוא קידם את החברה בתחומים רבים ובהם חדשנות טכנולוגית. פיתוח החיסון לקורונה הוא הישג ביוטכנולוגי יוצא דופן שממחיש את חשיבותם של המדע ושל המחקר הבין-תחומי".